Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ: ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΝΟΙΞΕ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ


Με μια απόφαση πρωτόγνωρη στην ιστορία της αρχιτεκτονικής και βιομηχανικής κληρονομιάς της χώρας μας η υπηρεσιακή Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Καραπαναγιώτη  δεν χαρακτήρισε ως μνημεία τα κτίρια του συγκροτήματος του πρώην εργοστασίου Γεωργιάδη στον Άγιο Στέφανο Χαλκίδας .
Μάλιστα κλείνει την απόφασή της με τη χαρακτηριστική φράση  «η απόφαση αυτή δεν αποτελεί άδεια κατεδάφισης, την οποία χορηγεί το αρμόδιο πολεοδομικό γραφείο», που ανοίγει ουσιαστικά και το θέμα της κατεδάφισης .
Πολλά τα ερωτηματικά :
1) γιατί το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων σπεύδει να γνωμοδοτήσει  10 ημέρες πριν τις εκλογές, όταν η συγκεκριμένη υπόθεση βρίσκεται στα συρτάρια της εδώ και 3,5 χρόνια ;
2) γιατί την ίδια ημέρα , δηλαδή στις 7/6/2012 που έγινε η σχετική συνεδρίαση , εστάλησαν οι προσκλήσεις στους ενδιαφερόμενους αποδέκτες, εζητήθη από τη Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας να προσκομίσει  εντός δύο μηνών τις απόψεις της και ταυτόχρονα εκδόθηκε η σχετική γνωμοδότηση;
3) Πως αιτιολόγησε την απόρριψη της έκθεσης αυτοψίας της ΔιεύθυνσηςΝεώτερης  και Σύγχρονης Αρχιτεκτονικής  Κληρονομιάς που  χαρακτηρίζει  το συγκρότημα του εργοστασίου Γεωργιάδη τοπόσημο για τη πόλη  και αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή  της Χαλκίδας με μεγάλη αρχαιολογική και βιομηχανική αξία.
Τα κτίρια του συγκροτήματος Γεωργιάδη , στο σύνολό τους, αλλά και σαν μεμονωμένα κτίσματα αποτελούν αξιόλογα δείγματα της πρώιμης βιομηχανικής περιόδου της Χαλκίδας, με μεγάλη αρχιτεκτονική και ιστορική σημασία για την πόλη, με ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην βιομηχανική ανάπτυξη της περιοχής και είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ιστορική της μνήμη, την οικονομική της ανάπτυξη και την πολιτιστική της κληρονομιά. Κτήρια με αυτή την αρχιτεκτονική δεν υπάρχουν σε άλλο σημείο της πόλης.»
Για όλα αυτά τα ερωτήματα και για τη πορεία της όλης υπόθεσης θα κληθεί να απαντήσει και να καταθέσει τα σχετικά έγγραφα η νέα αρχή του Υπουργείου Πολιτισμού με τη έναρξη της Κοινοβουλευτικής Περιόδου."

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…