Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ «ΑΠΟΞΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗ ΥΛΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΑΜΙΑΝΤΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΟΛOΓΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΩΝ ΜΟΝ. Ι&ΙΙ ΤΟΥ Α.Η.Σ. ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ»;



Στις 29 Μαίου 2012, κατά σύμπτωση την ίδια μέρα που η ΔΕΗ (Συμβούλιο Ανταγωνιστικών και Επιτελικών Δραστηριοτήτων της ΔΕΗ) αποφάσιζε την επιχορήγηση μίας ποδοσφαιρικής ομάδας στην Κύμη, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ συζητούσε το θέμα: Χρηματοδότηση Έργων Ανάπτυξης για την Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας. Συγκεκριμένα στην περίληψη της απόφασης αναφέρεται ότι «Το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε τον τελικό πίνακα έργων αποκλειστικής αρμοδιότητας της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, στα πλαίσια της ήδη εγκεκριμένης Χρηματοδότησής τους από τη ΔΕΗ Α.Ε. σε τροποποίηση του αρχικού» (Βλέπε Πρακτικά 17ης Συνεδρίασης, www.dei.gr). Πέραν αυτού καμία άλλη ενημέρωση. Άλλαξε άραγε ο κατάλογος των έργων του εγγράφου 3774/27-5-2010 της Διεύθυνσης Μελετών Κατασκευών ΘΗΕ της ΔΕΗ. Κάποια από αυτά είχε αναλάβει να κατασκευάσει η πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, τουλάχιστον από άποψη ύψους χρηματοδότησης τα δαπανηρότερα. Έχει ενδιαφέρον να πληροφορηθούμε τι άλλαξε, τι καινούργιο εντάχθηκε, τι τροποποιήθηκε. Σε τελική ανάλυση η τοπική κοινωνία η οποία είναι αποδέκτης των έργων που χρηματοδοτούνται δικαιούται να γνωρίζει, να αξιολογεί και κυρίως να παρεμβαίνει.
Υπάρχει και ένας λόγος επιπλέον. Η χορηγία στην Ομάδα συνδέθηκε από ορισμένες πλευρές με την χορήγηση πολεοδομικής άδειας στην ΔΕΗ για την τοποθέτηση ικριωμάτων στο πλαίσιο της εκτέλεσης του έργου «Αποξήλωση και ασφαλής διάθεση υλικών που περιέχουν αμίαντο από τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό των Μονάδων Ι&ΙΙ του ΑΗΣ Αλιβερίου». Ο τρόπος χορήγησης της πολεοδομικής άδειας δημιούργησε επιφυλάξεις για την τήρηση των αναγκαίων προϋποθέσεων και κυρίως της πληρότητας του φακέλου στον οποίο βασίζεται η χορήγησή της. Πόσο μάλλον η εκτέλεση αυτού του έργου το οποίο είναι πολύ ειδικό και απαιτεί πλήρη εφαρμογή  άρτιων εκπονηθέντων μελετών. Ξεκίνησε η εκτέλεση του έργου; Γίνεται με τους αναγκαίους όρους ασφάλειας και υγιεινής εφόσον πρόκειται για την διαχείριση του καρκινογόνου αμιάντου; Η ανάθεση του έργου σε μία από τις γνωστότερες εταιρίες του κλάδου («Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.» έναντι τιμήματος 979.000 Ευρώ, βλ. Πρακτικά 9/21.3.2011 του Συμβουλίου Ανταγωνιστικών και Επιτελικών Δραστηριοτήτων της ΔΕΗ) δεν  απαλλάσσει κανέναν από την ευθύνη της άσκησης εξοντωτικού ελέγχου όταν μάλιστα ιδιοκτήτης των εγκαταστάσεων είναι η ΔΕΗ που έχει αποδείξει ότι δεν συνηθίζει να λαμβάνει νομίμως τις απαραίτητες άδειες  και διαρκώς κινείται στα όρια της νομιμότητας. Η κατάσταση με τον αμίαντο στις εγκαταστάσεις των παλαιών μονάδων της ΔΕΗ στο Αλιβέρι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για την υγεία του προσωπικού της ΔΕΗ, όπως επισημαίνεται τακτικά από την ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ (Βλέπε σχετικά www.amiantosnews.blogspot.com 11/6/2010).
Η ΔΕΗ για την εκτέλεση αυτού του τόσο σοβαρού αλλά και επικίνδυνου έργου πρέπει να εξασφαλίσει όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές, αδειοδοτήσεις και κυρίως να επιβάλλει την τήρηση όλων των αναγκαίων μελετών. Το γεγονός ότι δόθηκε μία πολεοδομική άδεια της οποίας αμφισβητείται η πληρότητα όχι μόνο δεν αποτελεί έναυσμα εφησυχασμού αλλά αντίθετα είναι κίνητρο εγρήγορσης και διερεύνησης για όλη τη διαδικασία  υλοποίησης του έργου της αποκαθήλωσης και απομάκρυνσης του αμιάντου από τις παλαιές Μονάδες του ΑΗΣ Αλιβερίου. Η εργαζόμενοι πρωτίστως που είναι άμεσοι αποδέκτες των επιπτώσεων του αμιάντου στην υγείας τους, οι οικογένειές τους και η τοπική κοινωνία δικαιούνται να γνωρίζουν τόσο την διασφάλιση των όρων καλής εκτέλεσης όσο και την εφαρμογή τους. Η τοπική αυτοδιοίκηση, ο Δήμος και η Περιφέρεια υποχρεούνται είτε ως υπηρεσίες που αδειοδοτούν είτε ως υπηρεσίες που ελέγχουν αλλά κυρίως ως φορείς εκπροσώπησης της τοπικής κοινωνίας να επιτηρούν και να ελέγχουν διεξοδικά την καλή εκτέλεση του έργου.
Αλλά και η τοπική κοινωνία αυτοτελώς οφείλει να οργανώσει την παρακολούθηση της εκτέλεσης ενός σημαντικού και κρίσιμου για την υγεία των εργαζομένων έργου. Ειδικά όταν κύριος του έργου είναι η ΔΕΗ κανείς δεν πρέπει να εφησυχάζει.
Συνεπώς, πέραν από τις χρηματοδοτήσεις της ΔΕΗ για την τοπική ανάπτυξη!!! που έως τώρα περιορίζεται σε αποσπασματικές δράσεις χωρίς αναπτυξιακό πρόσημο σε αντίθεση με τα προγράμματα τοπικής ανάπτυξης που χρηματοδοτεί στις λιγνιτοπαραγωγικές  περιοχές (Δυτική Μακεδονία, Μεγαλούπολη), υπάρχει και το διακύβευμα  του περιβαλλοντικού κινδύνου  το οποίο δεν πρέπει να κρύβεται κάτω από το χαλί των χορηγιών αλλά να είναι και αυτό στο φως της δημοσιότητας με όρους διαφάνειας και αποτροπής των αρνητικών συνεπειών στην υγεία και την ποιότητα ζωής.
Στην Εύβοια και ειδικότερα στην περιοχή του Αλιβερίου, έχουμε και επιπλέον λόγους για να βρισκόμαστε σε εγρήγορση και να μην επιτρέψουμε  τις αδιαφανείς συναλλαγές κάτω από το τραπέζι. Γιαυτά όμως  έπεται συνέχεια……

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως: Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και Στενή. Η Άνω Σέττα α

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΛΗΛΑΝΤΙΟΥ Κινητοποίηση Κυριακή 27/9, 10πμ στη Γέφυρα Βασιλικού

  Εμείς οι πληγέντες και κάτοικοι στην περιοχή του Ληλαντίου που “χτυπήθηκε” από τις καταστροφικές πλημμύρες, διεκδικούμε άμεσα μέτρα αποκατάστασης των ζημιών και προστασίας της ίδιας μας της ζωής. Η τεράστια καταστροφή που συντελέστηκε, δεν ήταν μοιραίο να συμβεί σαν αποτέλεσμα «απρόβλεπτων, ακραίων καιρικών συνθηκών». Είναι ευθύνη των φορέων του κράτους (υπουργεία, περιφέρεια, δήμος) που δεν έχουν πάρει χρόνια τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της περιοχής. Απαιτούμε από κυβέρνηση περιφέρεια και δήμο μέτρα για να σταθούμε ξανά στα πόδια μας και να μην κινδυνέψει ξανά η ζωή και το βιος μας: •              Nα αποκατασταθούν όλες οι ζημιές στο 100% χωρίς προϋποθέσεις και δάνεια. •              Να υλοποιηθούν άμεσα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά αντιδιαβρωτικά έργα. •              Να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση της λάσπης από σπίτια, μαγαζιά και χωράφια. •              Να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης σε υποδομές και το οδικό δίκτυο. Να καθαριστεί και να αποκατασταθεί ο