Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ «ΣΥΝΔΕΣΗ Ν. ΜΑΚΡΗ- ΠΟΛΥΠΟΤΑΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΟ ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ Ν. ΕΥΒΟΙΑΣ»



                                                      ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
                                               20 Φεβρουαρίου 2013

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Άρθρου 5 της υπ΄ αριθμ. 155/12 Απόφασης της ΡΑΕ, ο ΑΔΜΗΕ ανακοινώνει τα ακόλουθα σχετικά με την πρόοδο των εργασιών του Έργου «Σύνδεση Ν. Μάκρη – Πολυπόταμος και Δίκτυο Υψηλής Τάσης Ν. Εύβοιας»:
–         Γ.Μ. Πολυπόταμος – Ν. Εύβοια:
Είναι σε εξέλιξη η υλοποίηση της Γ.Μ., παρά τα όποια προβλήματα λόγω τοπικών αντιδράσεων. Η παραλαβή των ειδικών ιστών που θα εγκατασταθούν στα Στύρα έχει ολοκληρωθεί από  τον Ιούλιο του 2011. Έχουν συμφωνηθεί παραλλαγές της αρχικής χάραξης, συνολικού μήκους 8 km, για παράκαμψη οικισμού και το Μάιο 2009 υποβλήθηκε συμπληρωματική ΜΠΕ. Στις 19/12/2012  εξεδόθη η ΕΠΟ για την υπόψη παράκαμψη της Γ.Μ. Οι εργασίες για την κατασκευή της υπόψη εναέριας γραμμής μήκους 42 km έχουν ολοκληρωθεί κατά ~70%, ενώ οι λοιπές εργασίες αναμένεται ότι  θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του έτους.
–         Γ.Μ. και υπόγεια καλώδια Ν. Μάκρη – Πολυπόταμος:
Η ΕΠΟ για το εναέριο τμήμα επί της Εύβοιας (από το σημείο προσαιγιάλωσης έως τον Υ/Σ Πολυποτάμου) χορηγήθηκε τον Ιούνιο του 2009.
Η κατασκευή του εναερίου τμήματος από το σημείο προσαιγιάλωσης στην Εύβοια μέχρι τον Υ/Σ Πολυποτάμου προχωρά κανονικά. Έχουν ανεγερθεί οι 28 πύργοι και προχωρά η ενσυρμάτωση που θα ολοκληρωθεί εντός τριμήνου.   
Παραλλήλως στις 05/02/2013 εξεδόθη η άδεια χρήσης αιγιαλού  στην περιοχή Ν. Μάκρης. Η αντίστοιχη άδεια  στη περιοχή Πολυποτάμου στην Εύβοια έχει επίσης εκδοθεί εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα. Επίσης υπάρχει θετική εξέλιξη για τη διέλευση  των υπογείων καλωδίων στην περιοχή της τέως Αμερικανικής βάσης στη Νέα Μάκρη χωρίς όμως να έχει εκδοθεί η σχετική άδεια μέχρι σήμερα, η οποία αναμένεται.
Τα υπόγεια καλώδια έχουν παραληφθεί από τον Νοέμβριο του 2012 και θα εγκατασταθούν από τον Ανάδοχο μόλις εκδοθεί η άδεια εκσκαφών. 

Όσον αφορά την εγκατάσταση των υπογείων καλωδίων στην περιοχή του Δήμου Νέας Μάκρης σημειώνουμε και πάλι ότι έχουν  ικανοποιηθεί οι απαιτήσεις  της εκεί Δημοτικής Αρχής, παλαιές και νεότερες,  δεν έχει υπάρξει όμως μέχρι σήμερα έκδοση άδειας εκσκαφών για το υπόγειο τμήμα της Γ.Μ. που διέρχεται μέσω του Δήμου Μαραθώνα (πρώην Ν. Μάκρης). Η Δημοτική Αρχή είχε  πληροφορήσει τον ΑΔΜΗΕ ότι παραπέμψε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο για έγκριση, η σχετική απόφαση όμως του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία εξεδόθη στις 02/10/2012 και γνωστοποιήθηκε στον ΑΔΜΗΕ στις  18/12/2012, υπήρξε αρνητική. Το θέμα είναι κρίσιμο για την υλοποίηση του όλου έργου. Επί του θέματος, στο παρελθόν ο τότε αρμόδιος Γενικός Γραμματέας Περιφερειακής Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής είχε γνωστοποιήσει στην αρμόδια υπηρεσία του ΑΔΜΗΕ (Διεύθυνση Νέων Έργων Μεταφοράς-ΔΝΕΜ/ΑΔΜΗΕ) ότι για τη χορήγηση  άδειας εκσκαφής, στην περίπτωση άρνησης της Δημοτικής Αρχής, θέτει ως προϋπόθεση την ικανοποίηση των αιτημάτων του Δήμου. Η Γενική Διεύθυνση Μεταφοράς της ΔΕΗ Α.Ε. (νυν ΑΔΜΗΕ) είχε δεσμευθεί για τη ικανοποίηση των σχετικών αιτημάτων του Δήμου συμπεριλαμβανομένης και  της  μεταφοράς έως το 2022 του υφιστάμενου Υ/Σ Ν. Μάκρης σε χώρο που υποδείχθηκε από το Δήμαρχο Ν. Μάκρης. Ο ΑΔΜΗΕ επανήλθε στις 3/9/2012  με επιστολή του προς τον Δήμο, μετά από  σχετική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 12/7/2012, και δεσμεύθηκε εκ νέου για τη μετεγκατάσταση του υφιστάμενου Υ/Σ Ν. Μάκρης σε νέα θέση (θέση Ανατολή) εντός οκταετίας, καθώς και την πλήρη αποκατάσταση – βελτίωση των οδών από όπου θα διέλθουν τα καλώδια, ικανοποιώντας επίσης και άλλα αιτήματα του Δήμου.
Το θέμα, μετά τις συνεχιζόμενες αρνήσεις της Δημοτικής Αρχής Μαραθώνα ( πρώην Ν. Μάκρης) έχει πλέον τεθεί στο Γ. Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής αφού βάσει του σχετικού νομοθετικού πλαισίου έχει το δικαίωμα χορήγησης της άδειας εκσκαφής στη περίπτωση άρνησης χορήγησης από τη Δημοτική Αρχή.
-          Καλώδια:
Στις 14 Μαΐου 2010 υπογράφηκε η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία για την κατασκευή των καλωδίων. Οι εργασίες έρευνας βυθού ολοκληρώθηκαν από τον ανάδοχο του έργου και στη συνέχεια προχώρησε  η διαδικασία βιομηχανοποίησης. Το Δεκέμβριο του 2012 ο ΑΔΜΗΕ εκταμίευσε στον κατασκευαστή των καλωδίων το ποσό των ~5,5 εκ. Ευρώ στα πλαίσια της σχετικής σύμβασης και αναμένεται  έως το τέλος Μαρτίου 2013 η εκταμίευση περαιτέρω ποσού 19 εκ. ευρώ περίπου περιλαμβανομένων και  δαπανών ΦΠΑ εκτελωνισμού. Η κατασκευή των καλωδίων στο εργοστάσιο έχει ολοκληρωθεί καθώς και  η φόρτωση στο πλοίο, το οποίο αποπλέει στις 21 Φεβρουαρίου. Εντός του Μαρτίου   αναμένεται η άφιξη του πλοίου και ξεκινά η διαδικασία πόντισης των καλωδίων. Με βάση τη σχετική σύμβαση, η καλωδιακή σύνδεση αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος Μαΐου του 2013.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…