Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΙΑΜΗΚΗ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΩΣ ΔΙΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΥΒΟΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
Όπως έχουµε ενηµερώσει, από το έτος 2008 έχουµε ξεκινήσει µία προσπάθεια να ενταχθεί ο διαµήκης άξονας  της Εύβοιας στα ∆ιευρωπαϊκά ∆ίκτυα.  Ήταν και είναι ο µοναδικός τρόπος να χρηµατοδοτηθεί η κατασκευή αυτού του νευραλγικού για την Εύβοια άξονα µε πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού όπως είναι γνωστό, Εθνικοί Πόροι δεν υπάρχουν διαθέσιµοι.  Εκκρεµούσε µόνο η συζήτηση και η ψήφιση του Ευρωπαϊκού Κανονισµού για τα ∆ιευρωπαϊκά ∆ίκτυα από το  Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.  Η συζήτηση έγινε τη ∆ευτέρα 18/11/2013 και η ψηφοφορία την επόµενη 19/11/2013.  Ο Κανονισµός εγκρίθηκε µε συντριπτική πλειοψηφία, όπως ανακοίνωσε ο Ευρωβουλευτής κ. Γιώργος  Κουµουτσάκος, ο οποίος ήταν και ο εισηγητής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του κανονισµού για τα ∆ιευρωπαϊκά  ∆ίκτυα.
Από εδώ και στο εξής υπάρχει η δυνατότητα να χρηµατοδοτηθεί η κατασκευή του διαµήκη άξονα της  Εύβοιας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικότερα από το νέο χρηµατοδοτικό πρόγραµµα (εργαλείο)  «Συνδέοντας την Ευρώπη».
Να σηµειωθεί ότι στην ίδια κατηγορία περιλαµβάνεται και το λιµάνι Χαλκίδας που πρέπει όµως να προχωρήσουν  άµεσα οι µελέτες για την κατασκευή του, στη νέα θέση.
Αν λάβουµε υπόψη µας την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η οικονοµία της χώρας και τη µεγάλη ανάγκη που  έχει ο Νοµός για την κατασκευή αυτού του βασικού οδικού ∆ικτύου, που εκτείνεται από τα Λ. Αιδηψού µέχρι την Κάρυστο, τότε µπορούµε να πούµε ότι ο χαρακτηρισµός του ως ∆ιευρωπαϊκό ∆ίκτυο, είναι από τις σηµαντικότερες εξελίξεις και µια από τις µεγαλύτερες επιτυχίες της Εύβοιας.
Για να µη γίνουν όµως παρανοήσεις, πρέπει να ξεκαθαρίσουµε ότι δεν σηµαίνει ότι είναι εξασφαλισµένη η  ένταξη ως έργου όλου του οδικού ∆ικτύου (του διαµήκη άξονα). Οι δεσµεύσεις που υπάρχουν είναι κυρίως για την  παράκαµψη Χαλκίδας και µια κατ΄αρχήν θετική στάση του Υπουργού Υποδοµών και για τις παρακάµψεις που έχουν  ολοκληρωµένες µελέτες.
Εποµένως χρειάζεται, το συντοµότερο να συνεχιστεί η προσπάθεια, να ληφθούν όλες αυτές οι αποφάσεις και να  εξασφαλιστεί η χρηµατοδότηση των µελετών του βόρειου άξονα και να ολοκληρωθούν το συντοµότερο δυνατό.  Οποιαδήποτε ολιγωρία ή προσπάθεια µεµονωµένων ενεργειών είναι πολύ πιθανό να καταλήξουν σε βάρος του  µεγάλου προβλήµατος του οδικού δικτύου.  Μέχρι σήµερα δεν είχαµε τη δυνατότητα κατασκευής κανενός άλλου έργου στον διαµήκη άξονα, εκτός από  την παράκαµψη Χαλκίδας.
Πρέπει τώρα να αξιοποιήσουµε µε κάθε τρόπο τη δυνατότητα που έχουµε.
 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ   ΕΥΒΟΙΑΣ


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων. Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη....

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και ...

ΧΩΡΙΣ ΠΛΟΙΟ Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Κάντε κάτι, δεν έχουμε πλοίο, είμαστε αποκλεισμένοι Η Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου κ. Μαρία Κακαλή Ο Άγιος Ευστράτιος  όπως και η Λήμνος είναι δύο νησιά που γειτονεύουν στο Αιγαίο με την Εύβοια και η διασύνδεσή μαζί της θα έπρεπε να αποτελεί στρατηγικό στόχο του ευβοϊκού πολιτικού συστήματος εάν ήταν σε θέση να θέτει, να διεκδικεί και να πραγματώνει στρατηγικούς στόχους. Η ανατολική ακτή της Εύβοιας και το λιμάνι της Κύμης αποτελούν ζωτικής σημασίας διαπεριφερειακό γεωαναπτυξιακό χώρο. Σε κάθε περίπτωση την Εύβοια την ενδιαφέρουν τα προβλήμα αυτών των νησιών. Το νησί του Αγίου Ευστρατίου είναι α ποκλεισμένο εδώ και ένα μήνα, αφού δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση.