Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΙΑΜΗΚΗ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΩΣ ΔΙΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΥΒΟΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
Όπως έχουµε ενηµερώσει, από το έτος 2008 έχουµε ξεκινήσει µία προσπάθεια να ενταχθεί ο διαµήκης άξονας  της Εύβοιας στα ∆ιευρωπαϊκά ∆ίκτυα.  Ήταν και είναι ο µοναδικός τρόπος να χρηµατοδοτηθεί η κατασκευή αυτού του νευραλγικού για την Εύβοια άξονα µε πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού όπως είναι γνωστό, Εθνικοί Πόροι δεν υπάρχουν διαθέσιµοι.  Εκκρεµούσε µόνο η συζήτηση και η ψήφιση του Ευρωπαϊκού Κανονισµού για τα ∆ιευρωπαϊκά ∆ίκτυα από το  Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.  Η συζήτηση έγινε τη ∆ευτέρα 18/11/2013 και η ψηφοφορία την επόµενη 19/11/2013.  Ο Κανονισµός εγκρίθηκε µε συντριπτική πλειοψηφία, όπως ανακοίνωσε ο Ευρωβουλευτής κ. Γιώργος  Κουµουτσάκος, ο οποίος ήταν και ο εισηγητής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του κανονισµού για τα ∆ιευρωπαϊκά  ∆ίκτυα.
Από εδώ και στο εξής υπάρχει η δυνατότητα να χρηµατοδοτηθεί η κατασκευή του διαµήκη άξονα της  Εύβοιας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικότερα από το νέο χρηµατοδοτικό πρόγραµµα (εργαλείο)  «Συνδέοντας την Ευρώπη».
Να σηµειωθεί ότι στην ίδια κατηγορία περιλαµβάνεται και το λιµάνι Χαλκίδας που πρέπει όµως να προχωρήσουν  άµεσα οι µελέτες για την κατασκευή του, στη νέα θέση.
Αν λάβουµε υπόψη µας την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η οικονοµία της χώρας και τη µεγάλη ανάγκη που  έχει ο Νοµός για την κατασκευή αυτού του βασικού οδικού ∆ικτύου, που εκτείνεται από τα Λ. Αιδηψού µέχρι την Κάρυστο, τότε µπορούµε να πούµε ότι ο χαρακτηρισµός του ως ∆ιευρωπαϊκό ∆ίκτυο, είναι από τις σηµαντικότερες εξελίξεις και µια από τις µεγαλύτερες επιτυχίες της Εύβοιας.
Για να µη γίνουν όµως παρανοήσεις, πρέπει να ξεκαθαρίσουµε ότι δεν σηµαίνει ότι είναι εξασφαλισµένη η  ένταξη ως έργου όλου του οδικού ∆ικτύου (του διαµήκη άξονα). Οι δεσµεύσεις που υπάρχουν είναι κυρίως για την  παράκαµψη Χαλκίδας και µια κατ΄αρχήν θετική στάση του Υπουργού Υποδοµών και για τις παρακάµψεις που έχουν  ολοκληρωµένες µελέτες.
Εποµένως χρειάζεται, το συντοµότερο να συνεχιστεί η προσπάθεια, να ληφθούν όλες αυτές οι αποφάσεις και να  εξασφαλιστεί η χρηµατοδότηση των µελετών του βόρειου άξονα και να ολοκληρωθούν το συντοµότερο δυνατό.  Οποιαδήποτε ολιγωρία ή προσπάθεια µεµονωµένων ενεργειών είναι πολύ πιθανό να καταλήξουν σε βάρος του  µεγάλου προβλήµατος του οδικού δικτύου.  Μέχρι σήµερα δεν είχαµε τη δυνατότητα κατασκευής κανενός άλλου έργου στον διαµήκη άξονα, εκτός από  την παράκαµψη Χαλκίδας.
Πρέπει τώρα να αξιοποιήσουµε µε κάθε τρόπο τη δυνατότητα που έχουµε.
 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ   ΕΥΒΟΙΑΣ


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως: Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και Στενή. Η Άνω Σέττα α

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΛΗΛΑΝΤΙΟΥ Κινητοποίηση Κυριακή 27/9, 10πμ στη Γέφυρα Βασιλικού

  Εμείς οι πληγέντες και κάτοικοι στην περιοχή του Ληλαντίου που “χτυπήθηκε” από τις καταστροφικές πλημμύρες, διεκδικούμε άμεσα μέτρα αποκατάστασης των ζημιών και προστασίας της ίδιας μας της ζωής. Η τεράστια καταστροφή που συντελέστηκε, δεν ήταν μοιραίο να συμβεί σαν αποτέλεσμα «απρόβλεπτων, ακραίων καιρικών συνθηκών». Είναι ευθύνη των φορέων του κράτους (υπουργεία, περιφέρεια, δήμος) που δεν έχουν πάρει χρόνια τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της περιοχής. Απαιτούμε από κυβέρνηση περιφέρεια και δήμο μέτρα για να σταθούμε ξανά στα πόδια μας και να μην κινδυνέψει ξανά η ζωή και το βιος μας: •              Nα αποκατασταθούν όλες οι ζημιές στο 100% χωρίς προϋποθέσεις και δάνεια. •              Να υλοποιηθούν άμεσα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά αντιδιαβρωτικά έργα. •              Να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση της λάσπης από σπίτια, μαγαζιά και χωράφια. •              Να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης σε υποδομές και το οδικό δίκτυο. Να καθαριστεί και να αποκατασταθεί ο