Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΙΑΜΗΚΗ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΩΣ ΔΙΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΥΒΟΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
Όπως έχουµε ενηµερώσει, από το έτος 2008 έχουµε ξεκινήσει µία προσπάθεια να ενταχθεί ο διαµήκης άξονας  της Εύβοιας στα ∆ιευρωπαϊκά ∆ίκτυα.  Ήταν και είναι ο µοναδικός τρόπος να χρηµατοδοτηθεί η κατασκευή αυτού του νευραλγικού για την Εύβοια άξονα µε πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού όπως είναι γνωστό, Εθνικοί Πόροι δεν υπάρχουν διαθέσιµοι.  Εκκρεµούσε µόνο η συζήτηση και η ψήφιση του Ευρωπαϊκού Κανονισµού για τα ∆ιευρωπαϊκά ∆ίκτυα από το  Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.  Η συζήτηση έγινε τη ∆ευτέρα 18/11/2013 και η ψηφοφορία την επόµενη 19/11/2013.  Ο Κανονισµός εγκρίθηκε µε συντριπτική πλειοψηφία, όπως ανακοίνωσε ο Ευρωβουλευτής κ. Γιώργος  Κουµουτσάκος, ο οποίος ήταν και ο εισηγητής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του κανονισµού για τα ∆ιευρωπαϊκά  ∆ίκτυα.
Από εδώ και στο εξής υπάρχει η δυνατότητα να χρηµατοδοτηθεί η κατασκευή του διαµήκη άξονα της  Εύβοιας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικότερα από το νέο χρηµατοδοτικό πρόγραµµα (εργαλείο)  «Συνδέοντας την Ευρώπη».
Να σηµειωθεί ότι στην ίδια κατηγορία περιλαµβάνεται και το λιµάνι Χαλκίδας που πρέπει όµως να προχωρήσουν  άµεσα οι µελέτες για την κατασκευή του, στη νέα θέση.
Αν λάβουµε υπόψη µας την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η οικονοµία της χώρας και τη µεγάλη ανάγκη που  έχει ο Νοµός για την κατασκευή αυτού του βασικού οδικού ∆ικτύου, που εκτείνεται από τα Λ. Αιδηψού µέχρι την Κάρυστο, τότε µπορούµε να πούµε ότι ο χαρακτηρισµός του ως ∆ιευρωπαϊκό ∆ίκτυο, είναι από τις σηµαντικότερες εξελίξεις και µια από τις µεγαλύτερες επιτυχίες της Εύβοιας.
Για να µη γίνουν όµως παρανοήσεις, πρέπει να ξεκαθαρίσουµε ότι δεν σηµαίνει ότι είναι εξασφαλισµένη η  ένταξη ως έργου όλου του οδικού ∆ικτύου (του διαµήκη άξονα). Οι δεσµεύσεις που υπάρχουν είναι κυρίως για την  παράκαµψη Χαλκίδας και µια κατ΄αρχήν θετική στάση του Υπουργού Υποδοµών και για τις παρακάµψεις που έχουν  ολοκληρωµένες µελέτες.
Εποµένως χρειάζεται, το συντοµότερο να συνεχιστεί η προσπάθεια, να ληφθούν όλες αυτές οι αποφάσεις και να  εξασφαλιστεί η χρηµατοδότηση των µελετών του βόρειου άξονα και να ολοκληρωθούν το συντοµότερο δυνατό.  Οποιαδήποτε ολιγωρία ή προσπάθεια µεµονωµένων ενεργειών είναι πολύ πιθανό να καταλήξουν σε βάρος του  µεγάλου προβλήµατος του οδικού δικτύου.  Μέχρι σήµερα δεν είχαµε τη δυνατότητα κατασκευής κανενός άλλου έργου στον διαµήκη άξονα, εκτός από  την παράκαµψη Χαλκίδας.
Πρέπει τώρα να αξιοποιήσουµε µε κάθε τρόπο τη δυνατότητα που έχουµε.
 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ   ΕΥΒΟΙΑΣ


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…