Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΛΟΥΜΕ;

Γιάννης Μαραγκός
Μέλος Δ.Σ. Εμπορικού Τμήματος
Επιμελητηρίου Ευβοίας
Του Γιάννη Μαραγκού
Αναδημοσίευση από EVIAPORTAL
Οι εκλογές τοπικής αυτοδιοίκησης ολοκληρώθηκαν. Μέσα από αυτές αναδείχθηκε ο νέος δήμαρχος της πόλης και το δημοτικό συμβούλιο. Όπως αναμενόταν, άρχισαν οι πανηγυρισμοί γιατί έτσι είθισται να γίνεται, όχι γιατί έφυγε ο κακός και ήρθε ο καλός, δεν υπονοώ κάτι τέτοιο, αλλά γιατί πάντα τα νέο μας γεννά προσδοκίες, μας κάνει πιο αισιόδοξους. Από την 1η Σεπτεμβρίου θα κληθεί η νέα δημοτική αρχή να διαχειριστεί τον δήμο σύμφωνα με το πρόγραμμα που εξήγγειλε, συν οτιδήποτε προκύψει την τρέχουσα πενταετία.
Σε μια πόλη όπου η ανεργία έχει φτάσει επίσημα στο 34,7%, όταν στην υπόλοιπη χώρα είναι 26,8%, αυτό σημαίνει ότι αναλαμβάνει ένα δήμο με τον κοινωνικό ιστό σχεδόν σε αποσύνθεση. Το γιατί στην Χαλκίδα η ανεργία είναι εννέα ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από την υπόλοιπη Ελλάδα, ας αναλάβουν τις ευθύνες οι υπαίτιοι σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο εξουσίας.
Πρώτα απ’ όλα, η νέα δημοτική αρχή θα πρέπει να ξέρει τι πραγματικά θέλει για την Χαλκίδα. Όταν λέω Χαλκίδα, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, εννοώ τον καλλικρατικό δήμο της Χαλκίδας, των πέντε ενοτήτων και όχι την πόλη της Χαλκίδας.

Ο καλλικρατικός δήμος πλέον δεν είναι ο φορέας που στο τέλος της θητείας του θα κριθεί για το εάν έκλεισε πολλές ή λίγες λακκούβες, ούτε εάν άλλαξε πολλές ή λίγες λάμπες. Είναι και αυτά μέσα στις αρμοδιότητες του αλλά ήσσονος σημασίας  καθ’ ότι θεωρούνται αυτονόητα, αναγκαία και επιβεβλημένα. Ο ρόλος πλέον των καλλικρατικών δήμων έχει διευρυνθεί και τα μέλη του θα κληθούν πολλές φορές να λάβουν σημαντικές αποφάσεις.
Θα πρέπει να ξεκαθαρίσει αν θέλει ο δήμος να αναπτυχθεί τουριστικά ή αν η ανάπτυξη θα έρθει από την βιομηχανία, όπως συνέβαινε και τα προηγούμενα προ κρίσης χρόνια. Το λίγο απ’ όλα συνήθως είναι μια πρακτική που τις περισσότερες φορές δεν αποδίδει.
Εάν για παράδειγμα θέλει την Χαλκίδα μια τουριστική πόλη τότε αυτό δεν συνάδει με την λειτουργία του πρώην τσιμεντάδικου έχοντας ως αντικείμενο την καύση απορριμμάτων RDF.
Εάν για παράδειγμα θέλει μια τουριστική πόλη θα πρέπει να ολοκληρώσει αυτό που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Την πεζοδρόμηση της περιοχής Αγία Παρασκευή (κάστρο) και όλους τους κάθετους δρόμους προς την παραλία, από την παλαιά γέφυρα έως τον Άγιο Νικόλαο. Ακόμα δεν είναι δυνατόν κάθε καλοκαίρι, με την ανοχή του δήμου, να στήνονται καταυλισμοί αθίγγανων στην πλατεία Ελευθερίας ή να γίνεται κατάληψη της παραλίας (Βουδούρη) από παράνομους μικροπωλητές.
Εάν για παράδειγμα θέλει να προσελκύσει τουρισμό από τα τέσσερα εκατομμύρια των Αθηναίων κατοίκων, θα πρέπει να διεκδικήσει, ακόμη και να απαιτήσει, γραμμή του προαστιακού Χαλκίδα-Αεροδρόμιο και ας χάσει η Χαλκίδα την ταυτότητα της «ήσυχης πόλης» - κοιμισμένης πόλης θα έλεγα - όπως θέλουν να μας έχουν μερικοί «φραγκάτοι» Αθηναίοι και Χαλκιδέοι που έχουν τα εξοχικά τους σε Ανθηδόνα, Ληλάντιο και Αρτάκη χρησιμοποιώντας τα για ησυχαστήρια από την πολυκοσμία.
Εάν για παράδειγμα θέλει οι  Αλυκές Δροσιάς να είναι η πρώτη επιλογή των κατοίκων του λεκανοπεδίου της Αττικής αυξάνοντας κατακόρυφα τον τουρισμό θα πρέπει να χαραχθεί άμεσα νέος δρόμος για την εύκολη και ασφαλή μεταβίβαση τους έως την παραλία των Αλυκών.
Αυτό βέβαια σημαίνει σύγκρουση. Σύγκρουση με συμφέροντα που χρόνια όλοι συζητάμε αλλά ποτέ δεν κατονομάζουμε.
Σύγκρουση με συμφέροντα που μερικές φορές κρύβονται πίσω από ένα χαρτί με είκοσι-τριάντα υπογραφές, άντε το πολύ τριανταπέντε, που μάλιστα για να έχουν και μεγαλύτερη βαρύτητα επιζητούν υπογραφές επιστημόνων, πολιτικών ακόμη και ιερέων!
Σύγκρουση επίσης θα χρειαστεί, αν τελικά επιλεγεί η τουριστική ανάπτυξη, στο θέμα της μεταφοράς του λιμανιού από την Χαλκίδα στο Βαθύ. Θα πρέπει να πείσει τους κατοίκους της Αυλίδας για ποιο λόγο το λιμάνι της Χαλκίδας πρέπει να γίνει προβλήτα τουριστικών σκαφών και πόση ανάπτυξη θα φέρει στην περιοχή της Αυλίδας η μεταφορά του, χωρίς να επηρεάσει αρνητικά την μελλοντική τουριστική ανάδειξη της Αυλίδας Αρτέμιδος.
Επειδή πιστεύω πως το νέο δημοτικό συμβούλιο, όπως αυτό προέκυψε μέσα από την διαδικασία των πρόσφατων εκλογών, ήταν η καλύτερη δυνατή επιλογή, είμαι σίγουρος ότι θα εξετάσουν τι ακριβώς έφταιξε τα προηγούμενα χρόνια και θα πράξουν ανάλογα ώστε η Χαλκίδα να γίνει πάλι μια ζωντανή πόλη και οι Χαλκιδέοι να ξαναβρούν το χαμόγελό τους.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων. Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη....

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και ...

ΧΩΡΙΣ ΠΛΟΙΟ Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Κάντε κάτι, δεν έχουμε πλοίο, είμαστε αποκλεισμένοι Η Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου κ. Μαρία Κακαλή Ο Άγιος Ευστράτιος  όπως και η Λήμνος είναι δύο νησιά που γειτονεύουν στο Αιγαίο με την Εύβοια και η διασύνδεσή μαζί της θα έπρεπε να αποτελεί στρατηγικό στόχο του ευβοϊκού πολιτικού συστήματος εάν ήταν σε θέση να θέτει, να διεκδικεί και να πραγματώνει στρατηγικούς στόχους. Η ανατολική ακτή της Εύβοιας και το λιμάνι της Κύμης αποτελούν ζωτικής σημασίας διαπεριφερειακό γεωαναπτυξιακό χώρο. Σε κάθε περίπτωση την Εύβοια την ενδιαφέρουν τα προβλήμα αυτών των νησιών. Το νησί του Αγίου Ευστρατίου είναι α ποκλεισμένο εδώ και ένα μήνα, αφού δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση.