Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΛΟΥΜΕ;

Γιάννης Μαραγκός
Μέλος Δ.Σ. Εμπορικού Τμήματος
Επιμελητηρίου Ευβοίας
Του Γιάννη Μαραγκού
Αναδημοσίευση από EVIAPORTAL
Οι εκλογές τοπικής αυτοδιοίκησης ολοκληρώθηκαν. Μέσα από αυτές αναδείχθηκε ο νέος δήμαρχος της πόλης και το δημοτικό συμβούλιο. Όπως αναμενόταν, άρχισαν οι πανηγυρισμοί γιατί έτσι είθισται να γίνεται, όχι γιατί έφυγε ο κακός και ήρθε ο καλός, δεν υπονοώ κάτι τέτοιο, αλλά γιατί πάντα τα νέο μας γεννά προσδοκίες, μας κάνει πιο αισιόδοξους. Από την 1η Σεπτεμβρίου θα κληθεί η νέα δημοτική αρχή να διαχειριστεί τον δήμο σύμφωνα με το πρόγραμμα που εξήγγειλε, συν οτιδήποτε προκύψει την τρέχουσα πενταετία.
Σε μια πόλη όπου η ανεργία έχει φτάσει επίσημα στο 34,7%, όταν στην υπόλοιπη χώρα είναι 26,8%, αυτό σημαίνει ότι αναλαμβάνει ένα δήμο με τον κοινωνικό ιστό σχεδόν σε αποσύνθεση. Το γιατί στην Χαλκίδα η ανεργία είναι εννέα ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από την υπόλοιπη Ελλάδα, ας αναλάβουν τις ευθύνες οι υπαίτιοι σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο εξουσίας.
Πρώτα απ’ όλα, η νέα δημοτική αρχή θα πρέπει να ξέρει τι πραγματικά θέλει για την Χαλκίδα. Όταν λέω Χαλκίδα, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, εννοώ τον καλλικρατικό δήμο της Χαλκίδας, των πέντε ενοτήτων και όχι την πόλη της Χαλκίδας.

Ο καλλικρατικός δήμος πλέον δεν είναι ο φορέας που στο τέλος της θητείας του θα κριθεί για το εάν έκλεισε πολλές ή λίγες λακκούβες, ούτε εάν άλλαξε πολλές ή λίγες λάμπες. Είναι και αυτά μέσα στις αρμοδιότητες του αλλά ήσσονος σημασίας  καθ’ ότι θεωρούνται αυτονόητα, αναγκαία και επιβεβλημένα. Ο ρόλος πλέον των καλλικρατικών δήμων έχει διευρυνθεί και τα μέλη του θα κληθούν πολλές φορές να λάβουν σημαντικές αποφάσεις.
Θα πρέπει να ξεκαθαρίσει αν θέλει ο δήμος να αναπτυχθεί τουριστικά ή αν η ανάπτυξη θα έρθει από την βιομηχανία, όπως συνέβαινε και τα προηγούμενα προ κρίσης χρόνια. Το λίγο απ’ όλα συνήθως είναι μια πρακτική που τις περισσότερες φορές δεν αποδίδει.
Εάν για παράδειγμα θέλει την Χαλκίδα μια τουριστική πόλη τότε αυτό δεν συνάδει με την λειτουργία του πρώην τσιμεντάδικου έχοντας ως αντικείμενο την καύση απορριμμάτων RDF.
Εάν για παράδειγμα θέλει μια τουριστική πόλη θα πρέπει να ολοκληρώσει αυτό που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Την πεζοδρόμηση της περιοχής Αγία Παρασκευή (κάστρο) και όλους τους κάθετους δρόμους προς την παραλία, από την παλαιά γέφυρα έως τον Άγιο Νικόλαο. Ακόμα δεν είναι δυνατόν κάθε καλοκαίρι, με την ανοχή του δήμου, να στήνονται καταυλισμοί αθίγγανων στην πλατεία Ελευθερίας ή να γίνεται κατάληψη της παραλίας (Βουδούρη) από παράνομους μικροπωλητές.
Εάν για παράδειγμα θέλει να προσελκύσει τουρισμό από τα τέσσερα εκατομμύρια των Αθηναίων κατοίκων, θα πρέπει να διεκδικήσει, ακόμη και να απαιτήσει, γραμμή του προαστιακού Χαλκίδα-Αεροδρόμιο και ας χάσει η Χαλκίδα την ταυτότητα της «ήσυχης πόλης» - κοιμισμένης πόλης θα έλεγα - όπως θέλουν να μας έχουν μερικοί «φραγκάτοι» Αθηναίοι και Χαλκιδέοι που έχουν τα εξοχικά τους σε Ανθηδόνα, Ληλάντιο και Αρτάκη χρησιμοποιώντας τα για ησυχαστήρια από την πολυκοσμία.
Εάν για παράδειγμα θέλει οι  Αλυκές Δροσιάς να είναι η πρώτη επιλογή των κατοίκων του λεκανοπεδίου της Αττικής αυξάνοντας κατακόρυφα τον τουρισμό θα πρέπει να χαραχθεί άμεσα νέος δρόμος για την εύκολη και ασφαλή μεταβίβαση τους έως την παραλία των Αλυκών.
Αυτό βέβαια σημαίνει σύγκρουση. Σύγκρουση με συμφέροντα που χρόνια όλοι συζητάμε αλλά ποτέ δεν κατονομάζουμε.
Σύγκρουση με συμφέροντα που μερικές φορές κρύβονται πίσω από ένα χαρτί με είκοσι-τριάντα υπογραφές, άντε το πολύ τριανταπέντε, που μάλιστα για να έχουν και μεγαλύτερη βαρύτητα επιζητούν υπογραφές επιστημόνων, πολιτικών ακόμη και ιερέων!
Σύγκρουση επίσης θα χρειαστεί, αν τελικά επιλεγεί η τουριστική ανάπτυξη, στο θέμα της μεταφοράς του λιμανιού από την Χαλκίδα στο Βαθύ. Θα πρέπει να πείσει τους κατοίκους της Αυλίδας για ποιο λόγο το λιμάνι της Χαλκίδας πρέπει να γίνει προβλήτα τουριστικών σκαφών και πόση ανάπτυξη θα φέρει στην περιοχή της Αυλίδας η μεταφορά του, χωρίς να επηρεάσει αρνητικά την μελλοντική τουριστική ανάδειξη της Αυλίδας Αρτέμιδος.
Επειδή πιστεύω πως το νέο δημοτικό συμβούλιο, όπως αυτό προέκυψε μέσα από την διαδικασία των πρόσφατων εκλογών, ήταν η καλύτερη δυνατή επιλογή, είμαι σίγουρος ότι θα εξετάσουν τι ακριβώς έφταιξε τα προηγούμενα χρόνια και θα πράξουν ανάλογα ώστε η Χαλκίδα να γίνει πάλι μια ζωντανή πόλη και οι Χαλκιδέοι να ξαναβρούν το χαμόγελό τους.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…