Η μεταβίβαση του Χιονοδρομικού
Κέντρου Παρνασσού στο ΤΑΙΠΕΔ και η εκχώρησή του σε ιδιώτες επενδυτές δικαίως
ξεσηκώνει διαμαρτυρίες στην ευρύτερη παραπαρνάσια περιοχή η οποία είναι και
αποδέκτης της αναπτυξιακής προσφοράς μίας
από της σημαντικότερες υποδομές χειμερινού τουρισμού της χώρας. Πέρα όμως από τις
πιθανές δυσμενείς επιπτώσεις στην τοπική οικονομία η παραχώρηση μίας δημόσιας –
έως τώρα – τουριστικής υποδομής στον ιδιωτικό τομέα, χωρίς ασφαλώς εγγυήσεις
πρόταξης του δημοσίου συμφέροντος αφού το προέχον είναι η εκποίηση όπως όπως της
δημόσιας περιουσίας και όχι η αναπτυξιακής
της αξιοποίηση αναδεικνύει ένα κρίσιμο ζήτημα: Την πλήρη αποξένωση των
Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δηλαδή των Δήμων της περιοχής και της Περιφέρειας Στερεάς
Ελλάδας από τις υποδομές «αναπτυξιακής δυναμικής» όπως είναι το Χιονοδρομικό Κέντρο
Παρνασσού είτε αυτές ανήκουν όπως έως σήμερα στο Κράτος είτε οδεύουν προς πώληση
σε ιδιώτες. Αυτό είναι το μείζον ζήτημα. Εάν η πολυεπίπεδη τοπική αυτοδιοίκηση
αποξενώνεται από σημαντικούς αναπτυξιακούς πόρους της περιοχής της και απλώς
παρακολουθεί τα τεκταινόμενα τότε υπονομεύεται
η αποστολή της ως μοχλού τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης. Στην
Περιφέρεια και στους Δήμους πρέπει να περιέλθει
η δημόσια περιουσία που έχει αναπτυξιακή δυναμική και η αξιοποίησή της πρέπει
να αποτελεί μέρος του συνολικού σχεδίου περιφερειακής ανάπτυξης για την
εκπόνηση και την εφαρμογή του οποίου αρμόδια είναι η Περιφέρεια. Με αφορμή την
περίπτωση του Χιονοδρομικού Κέντρου του Παρνασσού η Περιφέρεια οφείλει να
αναλάβει πρωτοβουλίες με τεκμηριωμένο
σχέδιο διεκδίκησης ώστε να απαιτήσει και να αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στον ολοκληρωμένο
αναπτυξιακό προγραμματισμό έχοντας την ευθύνη για την αξιοποίηση όλων των
σημαντικών αναπτυξιακών υποδομών της Περιφέρειας. Δεν πρέπει τόσο η απερχόμενη
όσο και η νέα περιφερειακή αρχή να αρκεστούν σε διαμαρτυρίες. Οφείλουν να
απαιτήσουν την παραχώρηση του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού στην ευθύνη της Περιφέρειας
Στερεάς Ελλάδας προκειμένου να το αξιοποιήσει για την περιφερειακή ανάπτυξη με
όποιον αποδοτικότερο τρόπο αποφασίσει το Περιφερειακό Συμβούλιο έχοντας πάντοτε
ως κριτήριο το συμφέρον των τοπικών κοινωνιών της ευρύτερης περιοχής.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.
Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως: Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ. 706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων. Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου