Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κλέαρχος Περγαντάς, Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας : «Εξαιρετική η πορεία υλοποίησης του ΕΣΠΑ».


Με θλίψη μου διαπιστώνω ότι σε ένα κοινό αγώνα για την ανάπτυξη και την ευημερία της Περιφέρειάς μας, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Περιφερειακού Συμβουλίου αντιμετωπίζει με λαϊκισμό, στοιχεία τα οποία προβλήθηκαν και αναγνωρίστηκαν Πανελλήνια. Αμφισβητεί την εξέλιξη του Προγράμματος βάζοντας διαχωριστικές γραμμές σε ένα  εξελισσόμενο  Πρόγραμμα που ξεκίνησε το 2008 και θα ολοκληρωθεί το 2015
Ο κος Χειμάρας επικεντρώθηκε στο γεγονός ότι στο ΕΣΠΑ εντάχθηκαν έργα γέφυρες και μεταφερόμενα έργα. Επίσης, επικεντρώθηκε στην ένταξη έργων πριν αναλάβει τη διαχείριση του Προγράμματος η παρούσα αιρετή Περιφέρεια. Παραλείπει όμως να αναφερθεί στην ουσία της επιτυχίας, που έγκειται στον απεγκλωβισμό των έργων από αγκυλώσεις και παραλήψεις του παρελθόντος, όπως τη μη ύπαρξη συμβάσεων, την αργή υλοποίηση και απορρόφηση. Εμείς πετύχαμε αυτό ακριβώς. Εξυγιάναμε το Πρόγραμμα από νεκρά ή ανενεργά έργα, προωθήσαμε την υπογραφή των συμβάσεων και επιτύχαμε την υλοποίηση και κατά συνέπεια την απορρόφηση του Προγράμματος.
Η συμβολή μας όμως στην εξαιρετική πορεία του Προγράμματος δεν σταματάει εδώ. Από 1/1/2011 έως 31/12/2011, στον πρώτο δηλαδή χρόνο της θητείας μας, εντάχθηκαν έργα ύψους 100 εκατ. €, υπογράφηκαν συμβάσεις ύψους 70 εκατ. € και απορροφήθηκαν 49 εκατ. €.
Όσον αφορά στο τελευταίο εξάμηνο, δηλαδή την περίοδο που η αιρετή Περιφέρεια ανέλαβε την αποκλειστική ευθύνη της διαχείρισης του Προγράμματος, εντάχθηκαν έργα προϋπολογισμού 39 εκατ. € , υπογράφηκαν συμβάσεις ύψους 50 εκατ. € και απορροφήθηκαν 33 εκατ. €. Τα χρήματα αυτά, που απορροφήθηκαν είναι χρήμα ζεστό και ρίχτηκαν στην αγορά  που χειμάζεται από την ύφεση. (Οι συμβάσεις και οι δαπάνες αναφέρονται στο σύνολο των ενταγμένων έργων).

Είναι γνωστό ότι το ΕΣΠΑ σε επίπεδο χώρας είναι πλημμυρισμένο από νεκρά ή και ανενεργά  ενταγμένα έργα, τα οποία δεσμεύουν τον προϋπολογισμό του. Εμείς όταν το παραλάβαμε ανταποκριθήκαμε με συνέπεια στην ενεργοποίηση του.
Η ενεργοποίηση έργων – γεφυρών ή μεταφερόμενων, που εντάχθηκαν το 2009 μέχρι και τα μέσα  του 2010 ξεκίνησε μέσα στο 2011 κατόπιν συνεχών διαβουλεύσεων και επαφών μου με τα συναρμόδια Υπουργεία,  οι οποίες τεκμηριώνονται τόσο από τις υπογραφείσες συμβάσεις όσο και από την απορρόφησή τους.
Ενδεικτικά, τα λιμάνια εντάχθηκαν το 2009 αλλά ξεκίνησαν να υλοποιούνται και να αποδίδουν δαπάνες το 2010 και πολύ περισσότερο το 2011. Σημειωτέον ότι τα 2 ολοκληρώθηκαν εντός του 2011.
Αναφέρεται ο κ. Χειμάρας σε 6 έργα από τα 52 συνολικά ενταγμένα στην εκπαίδευση.
Φαίνεται ότι γνωρίζει και τον ενδιαφέρει μόνο η Φθιώτιδα καθώς δεν γίνεται καμία αναφορά σε έργα των άλλων Περιφερειακών Ενοτήτων.
Στον τομέα της εκπαίδευσης υπήρξε πλήρης ενεργοποίηση και σημαντική απόδοση δαπανών μέσα στο 2011.

Στον τομέα του περιβάλλοντος έχουν γίνει σημαντικά βήματα όσον αφορά στην αποκατάσταση του συνόλου των ΧΑΔΑ.
Με πρωτοβουλία μου υπήρξε σειρά επαφών με το σύνολο των αυτοδιοικητικών της Περιφέρειας και με το ΥΠΕΚΑ, με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί η υποβολή προτάσεων ύψους πλέον των 40 εκ. ευρώ,  που αφορούν σε νέα κύτταρα ΧΥΤΑ & ΣΜΑ . Ήδη οι προτάσεις αυτές αξιολογούνται.
Όσον αφορά στο Jessica, η σύσταση του Ταμείου Αστικής Ανάπτυξης για τη Στερεά Ελλάδα παραμένει ακόμη υποχρέωση του Επενδυτικού Συμβουλίου του ΥΠΟΙΑΝ. Μετά τη σύσταση του η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα είναι παρούσα και θα συμμετέχει ενεργά στην υλοποίηση των δράσεων.
Σχετικά με τον πόλο καινοτομίας το Εμπορευματικό Σταθμό στα οποία αναφέρθηκε ο  κ. Χειμάρας προφανώς αγνοεί  τη δομή του Προγράμματος και δεν αντιλαμβάνεται ότι οι δράσεις αυτές υλοποιούνται από τους εταίρους του Προγράμματος (ΥΠΟΙΑΝ – Ψηφιακή Σύγκλιση – Τράπεζες). Παρά ταύτα έχουν πραγματοποιηθεί σειρά επαφών με τους αντίστοιχους ομολόγους, προκειμένου να καταστεί δυνατή η υλοποίηση τους.
Επιπλέον, όπου η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει κληθεί ως δικαιούχος έχει ανταποκριθεί άμεσα και αποτελεσματικά καταθέτοντας ώριμες προτάσεις στο σύνολο όλων των θεματικών ενοτήτων που έχουν εκχωρηθεί στα Υπουργεία.
Τέλος, για την ανεργία είναι σαφές ότι αποτελεί εθνικό ζήτημα και η δική μας προσπάθεια ακριβώς έγκειται ακριβώς στο να αξιοποιήσουμε τα εργαλεία, που μας παρέχει το θεσμικό πλαίσιο. Δηλαδή να πετύχουμε την πλήρη απορρόφηση του ΕΣΠΑ, καθώς και  Προγραμμάτων Εθνικών Πόρων, έτσι ώστε να παράγουμε έργα, εισόδημα και θέσεις εργασίας στον πολίτη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…