Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΙΝΑΣ: Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ



Στο σημερινό σημείωμα δεν θα αναφερθούμε στην ουσία του θέματος, αφού σε παλιότερο σημείωμα έχουμε θέσει τους προβληματισμούςμας(http://kostasxainas.blogspot.com/2011/04/blog-post.html).
Αφορμή για το σημερινό σημείωμα είναι η συζήτηση που επιτέλους θα γίνει τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου στο Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από συνεχή αιτήματα της «Επιτροπής Πολιτών για την Προστασία και Ανάδειξη της Αρχαίας Αυλίδας», για το θέμα της μεταφοράς του λιμανιού της Χαλκίδας.
Και λέμε επιτέλους, γιατί ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά κατεξοχήν την Χαλκίδα –και όχι μόνο- ο Δήμος απουσιάζει επιδεικτικά εδώ και πολλούς μήνες, σε όλες τις κινήσεις και διεργασίες που προωθεί από το 2010 η Λιμενική Επιτροπή Χαλκίδας, ερήμην του Δήμου(;), των επιστημονικών και κοινωνικών φορέων, ερήμην τελικά της ίδιας της κοινωνίας. Με απόφασή της το 2010 (αριθμός απόφασης 115/2010), ανέθεσε σε ινστιτούτο του Πάντειου Πανεπιστημίου (Ι.Α.Π.Α.Δ.), να μελετήσει την κατάλληλη θέση για την μεταφορά του λιμανιού, έναντι του μη ευκαταφρόνητου ποσού των 150.000,00 € (!!!) πλέον ΦΠΑ, δηλαδή κοντά 185.000,00 € για ποιο λόγο ; Γιατί διαβάζοντας την απόφαση της Λιμενικής επιτροπής (συνημμένο έγγραφο) διαπιστώνουμε ότι η αμοιβή αφορά μελέτη, «Μεταφορά Εμπορευματικού Λιμένα Χαλκίδας στον όρμο Βαθέως». Δηλαδή, μελέτη για ένα θέμα αναζήτησης της κατάλληλης θέσης μεταφοράς του λιμανιού, που έχει όμως προαποφασισθεί ο τόπος μεταφοράς του ; Ουσιαστικά δηλαδή, η Λιμενική Επιτροπή, αποφάσισε για την μεταφορά και τον τόπο μεταφοράς του Λιμανιού (ερήμην της κοινωνίας και του Δήμου Χαλκιδέων) και αναθέτει σε κάποιους, -πληρώνοντας τους μάλιστα αδρά- να του συντάξουν μια μελέτη που θα στηρίζουν την απόφασή του!!!


Και έχουμε και συνέχεια, βέβαια. Στις 10-11-2011 συνεδριάζει η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) του Υπουργείου Ανάπτυξης με θέμα «Μεταφορά και Λειτουργία εγκαταστάσεων εμπορευματικού λιμένα Χαλκίδας στον όρμο Βαθέως Αυλίδας». Στη συνεδρίαση αυτή παρουσιάσθηκαν τρεις εναλλακτικές λύσεις, που φανταζόμαστε ότι αποτελούν προϊόντα της περίφημης μελέτης. Την πρώτη λύση που προτείνουν είναι η περιοχή της Γλύφας. Την απορρίπτουν όμως γιατί όπως λένε, «…στο χερσαίο αυτό χώρο όμως υπάρχει ο Ναός της Αρτέμιδας και στο θαλάσσιο χώρο ο όρμος όπου ελλιμενίζονταν τα πλοία για τον απόπλου της Τροίας» (!!!!) Έτσι μάθαμε από τη Λιμενική Επιτροπή Χαλκίδας (ή τους μελετητές δεν ξέρω ακριβώς ποιος ήταν ο εγκέφαλος αυτής της απάτης), ότι ο Ναός της Αυλίδειας Αρτέμιδας βρίσκεται στη Γλύφα και όχι στο όρμο του Βαθέως Αυλίδας. Ανιστόρητοι ; Όχι, απλά για να περάσουν την 3η εναλλακτική λύση (η 2η είναι ο Φάρος), που είναι ο όρμος του μεγάλου Βαθέως-Αυλίδας, λένε συνειδητά ψέματα, ότι ο ναός της Αρτέμιδας είναι στη Γλύφα! Και στη συγκεκριμένη απόφαση μάλιστα σημειώνουν με έμφαση ότι, «Το Λιμενικό Ταμείο Χαλκίδας, θα πρέπει να προωθήσει τη διαδικασία λήψης μη αρνητικής κατ’αρχήν γνώμης των αρμοδίων Υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού»!!! Εδώ πως ξέρουν πολύ καλά ότι η συγκεκριμένη θέση που προτείνουν είναι δίπλα ακριβώς σε χαρακτηρισμένο αρχαιολογικό χώρο ;

Ρωτάμε :
Ο Δήμος Χαλκιδέων τι έκανε για όλα αυτά ; Ο εκπρόσωπός του έχει ενημερώσει το Δήμαρχο, έχει ενημερωθεί το Δημοτικό Συμβούλιο ; Έχει ξεκινήσει η διαδικασία μεταφοράς των αρμοδιοτήτων της Λιμενικής Επιτροπής στο Δήμο με την δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου σύμφωνα με την δυνατότητα που δίνει ο νόμος ; Διαβάσαμε στον τύπο ότι ήδη λειτουργούν πάνω από τριάντα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία. Στην Χαλκίδα σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία και γιατί έχει καθυστερήσει ;
Περιμένουμε τη Δευτέρα ο Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να απαιτήσει το αυτονόητο. Γιατί πέρα από την ουσία του θέματος που είναι η μεταφορά του εμπορικού λιμανιού και η κατάλληλη επιλογή του τόπου μεταφοράς του, ένα θέμα εξειδικευμένο τεχνικά και επιστημονικά και με πολλαπλές παραμέτρους, να διεκδικήσει το αναφαίρετο δικαίωμά του, να αποφασίζει για τέτοια μείζονα θέματα της τοπικής κοινωνίας η αυτοδιοίκηση και η τοπική κοινωνία και όχι κάποιες διορισμένες επιτροπές.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως: Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και Στενή. Η Άνω Σέττα α

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΛΗΛΑΝΤΙΟΥ Κινητοποίηση Κυριακή 27/9, 10πμ στη Γέφυρα Βασιλικού

  Εμείς οι πληγέντες και κάτοικοι στην περιοχή του Ληλαντίου που “χτυπήθηκε” από τις καταστροφικές πλημμύρες, διεκδικούμε άμεσα μέτρα αποκατάστασης των ζημιών και προστασίας της ίδιας μας της ζωής. Η τεράστια καταστροφή που συντελέστηκε, δεν ήταν μοιραίο να συμβεί σαν αποτέλεσμα «απρόβλεπτων, ακραίων καιρικών συνθηκών». Είναι ευθύνη των φορέων του κράτους (υπουργεία, περιφέρεια, δήμος) που δεν έχουν πάρει χρόνια τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της περιοχής. Απαιτούμε από κυβέρνηση περιφέρεια και δήμο μέτρα για να σταθούμε ξανά στα πόδια μας και να μην κινδυνέψει ξανά η ζωή και το βιος μας: •              Nα αποκατασταθούν όλες οι ζημιές στο 100% χωρίς προϋποθέσεις και δάνεια. •              Να υλοποιηθούν άμεσα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά αντιδιαβρωτικά έργα. •              Να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση της λάσπης από σπίτια, μαγαζιά και χωράφια. •              Να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης σε υποδομές και το οδικό δίκτυο. Να καθαριστεί και να αποκατασταθεί ο