Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΙΝΑΣ: Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ



Στο σημερινό σημείωμα δεν θα αναφερθούμε στην ουσία του θέματος, αφού σε παλιότερο σημείωμα έχουμε θέσει τους προβληματισμούςμας(http://kostasxainas.blogspot.com/2011/04/blog-post.html).
Αφορμή για το σημερινό σημείωμα είναι η συζήτηση που επιτέλους θα γίνει τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου στο Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από συνεχή αιτήματα της «Επιτροπής Πολιτών για την Προστασία και Ανάδειξη της Αρχαίας Αυλίδας», για το θέμα της μεταφοράς του λιμανιού της Χαλκίδας.
Και λέμε επιτέλους, γιατί ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά κατεξοχήν την Χαλκίδα –και όχι μόνο- ο Δήμος απουσιάζει επιδεικτικά εδώ και πολλούς μήνες, σε όλες τις κινήσεις και διεργασίες που προωθεί από το 2010 η Λιμενική Επιτροπή Χαλκίδας, ερήμην του Δήμου(;), των επιστημονικών και κοινωνικών φορέων, ερήμην τελικά της ίδιας της κοινωνίας. Με απόφασή της το 2010 (αριθμός απόφασης 115/2010), ανέθεσε σε ινστιτούτο του Πάντειου Πανεπιστημίου (Ι.Α.Π.Α.Δ.), να μελετήσει την κατάλληλη θέση για την μεταφορά του λιμανιού, έναντι του μη ευκαταφρόνητου ποσού των 150.000,00 € (!!!) πλέον ΦΠΑ, δηλαδή κοντά 185.000,00 € για ποιο λόγο ; Γιατί διαβάζοντας την απόφαση της Λιμενικής επιτροπής (συνημμένο έγγραφο) διαπιστώνουμε ότι η αμοιβή αφορά μελέτη, «Μεταφορά Εμπορευματικού Λιμένα Χαλκίδας στον όρμο Βαθέως». Δηλαδή, μελέτη για ένα θέμα αναζήτησης της κατάλληλης θέσης μεταφοράς του λιμανιού, που έχει όμως προαποφασισθεί ο τόπος μεταφοράς του ; Ουσιαστικά δηλαδή, η Λιμενική Επιτροπή, αποφάσισε για την μεταφορά και τον τόπο μεταφοράς του Λιμανιού (ερήμην της κοινωνίας και του Δήμου Χαλκιδέων) και αναθέτει σε κάποιους, -πληρώνοντας τους μάλιστα αδρά- να του συντάξουν μια μελέτη που θα στηρίζουν την απόφασή του!!!


Και έχουμε και συνέχεια, βέβαια. Στις 10-11-2011 συνεδριάζει η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) του Υπουργείου Ανάπτυξης με θέμα «Μεταφορά και Λειτουργία εγκαταστάσεων εμπορευματικού λιμένα Χαλκίδας στον όρμο Βαθέως Αυλίδας». Στη συνεδρίαση αυτή παρουσιάσθηκαν τρεις εναλλακτικές λύσεις, που φανταζόμαστε ότι αποτελούν προϊόντα της περίφημης μελέτης. Την πρώτη λύση που προτείνουν είναι η περιοχή της Γλύφας. Την απορρίπτουν όμως γιατί όπως λένε, «…στο χερσαίο αυτό χώρο όμως υπάρχει ο Ναός της Αρτέμιδας και στο θαλάσσιο χώρο ο όρμος όπου ελλιμενίζονταν τα πλοία για τον απόπλου της Τροίας» (!!!!) Έτσι μάθαμε από τη Λιμενική Επιτροπή Χαλκίδας (ή τους μελετητές δεν ξέρω ακριβώς ποιος ήταν ο εγκέφαλος αυτής της απάτης), ότι ο Ναός της Αυλίδειας Αρτέμιδας βρίσκεται στη Γλύφα και όχι στο όρμο του Βαθέως Αυλίδας. Ανιστόρητοι ; Όχι, απλά για να περάσουν την 3η εναλλακτική λύση (η 2η είναι ο Φάρος), που είναι ο όρμος του μεγάλου Βαθέως-Αυλίδας, λένε συνειδητά ψέματα, ότι ο ναός της Αρτέμιδας είναι στη Γλύφα! Και στη συγκεκριμένη απόφαση μάλιστα σημειώνουν με έμφαση ότι, «Το Λιμενικό Ταμείο Χαλκίδας, θα πρέπει να προωθήσει τη διαδικασία λήψης μη αρνητικής κατ’αρχήν γνώμης των αρμοδίων Υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού»!!! Εδώ πως ξέρουν πολύ καλά ότι η συγκεκριμένη θέση που προτείνουν είναι δίπλα ακριβώς σε χαρακτηρισμένο αρχαιολογικό χώρο ;

Ρωτάμε :
Ο Δήμος Χαλκιδέων τι έκανε για όλα αυτά ; Ο εκπρόσωπός του έχει ενημερώσει το Δήμαρχο, έχει ενημερωθεί το Δημοτικό Συμβούλιο ; Έχει ξεκινήσει η διαδικασία μεταφοράς των αρμοδιοτήτων της Λιμενικής Επιτροπής στο Δήμο με την δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου σύμφωνα με την δυνατότητα που δίνει ο νόμος ; Διαβάσαμε στον τύπο ότι ήδη λειτουργούν πάνω από τριάντα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία. Στην Χαλκίδα σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία και γιατί έχει καθυστερήσει ;
Περιμένουμε τη Δευτέρα ο Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να απαιτήσει το αυτονόητο. Γιατί πέρα από την ουσία του θέματος που είναι η μεταφορά του εμπορικού λιμανιού και η κατάλληλη επιλογή του τόπου μεταφοράς του, ένα θέμα εξειδικευμένο τεχνικά και επιστημονικά και με πολλαπλές παραμέτρους, να διεκδικήσει το αναφαίρετο δικαίωμά του, να αποφασίζει για τέτοια μείζονα θέματα της τοπικής κοινωνίας η αυτοδιοίκηση και η τοπική κοινωνία και όχι κάποιες διορισμένες επιτροπές.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…