Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΤΟΜΙΟ – ΠΛΑΤΑΝΑ: ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ, ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΑΝΑΛΗΦΘΟΥΝ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΕΣ.

Σχόλιο του Δημήτρη Κατσούλη
τ. Δημάρχου Αυλώνος Ευβοίας

Σε προηγούμενη δημοσίευσή μας σχετικά με το θέμα του δρόμου Στόμιο- Πλατάνα είχαμε προτείνει :«Να υπάρξει υπεύθυνη ενημέρωση  για την μελέτη που ενέκρινε το Υπουργείο Υποδομών, να εκτιμηθεί η λειτουργικότητα της πρότασης, σε τελική ανάλυση να μην απεμπλακεί το Υπουργείο Υποδομών από την αντιμετώπιση του προβλήματος. Είναι χρήσιμη μία δημόσια συζήτηση και σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, το Υπουργείο Υποδομών, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, το Τεχνικό Επιμελητήριο, τους μελετητές, με την παρουσία των τοπικών αρχών,  έτσι ώστε να  αποσαφηνιστούν οι προτεινόμενες λύσεις και να επιλεγούν οι καλύτερες. Επιτέλους ας γίνει και κάτι σοβαρό σε αυτόν το τόπο.»(Βλ.http://evia2020.blogspot.com/2011/04/blog-post_29.html#more)
Σε αυτή την κατεύθυνση φαίνεται πως κινείται- έστω και καθυστερημένα- η  πολιτική ηγεσία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας δια του Αντιπεριφερειάρχη της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας κ. Μπουραντά.  Η σύσκεψη των εμπλεκομένων φορέων σε ανοικτή συζήτηση την προσεχή Τρίτη, 10 Μαίου 2011 στο Διοικητήριο στην Χαλκίδα είναι η πολιτικά και διοικητικά ενδεδειγμένη πρωτοβουλία για να επιλυθούν ζητήματα εσφαλμένης ενημέρωσης, να διασαφηνιστούν τα χρονοδιαγράμματα και να διατυπωθεί με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο η διάθεση των εμπλεκομένων φορέων, δηλαδή της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Υπουργείου Υποδομών, να συνεργαστούν στενά όχι μόνο για την αποτελεσματική και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του προβλήματος σε επίπεδο μελετών αλλά κυρίως για την εξασφάλιση των απαιτούμενων χρηματοδοτήσεων και εν συνεχεία την δρομολόγηση του έργου.





Ήδη η χτεσινή συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Κύμης - Αλιβερίου που μεταδόθηκε από το τοπικό ραδιόφωνο και εν συνεχεία η συνέντευξη στο ίδιο μέσο του Αντιπεριφερειάρχη Εύβοιας αποσαφηνίζουν το τοπίο, πράγμα που είναι αναγκαίο να ολοκληρωθεί στην σύσκεψη της Τρίτης.

Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είναι αρμόδια για την εκτέλεση του έργου και συνεπώς για την αποδοχή της οποιασδήποτε μελέτης. Φαίνεται πως έχει γίνει κατανοητό ότι πρέπει να επισπευθούν οι χρονοβόρες διαδικασίες χωρίς όμως αυτό να γίνει σε βάρος της ποιότητας των μελετών.

Κανείς δεν αρνείται την συμβολή της μελέτης που εκπόνησε το Πανεπιστήμιο Πατρών μετά από ανάθεση της Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων, δηλαδή της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Υποδομών δεδομένου μάλιστα ότι ο Καθηγητής κ. Γεώργιος Κούκης, διευθυντής του Εργαστηρίου Τεχνικής Γεωλογίας είναι ένας εκ των επιφανεστέρων γεωλόγων με πλούσιο ερευνητικό έργο και μάλιστα στην περιοχή της Κύμης από την δεκαετία του Ογδόντα. Τέθηκε πάντως το γνωστό θέμα της μορφής της μελέτης εφόσον αυτή δεν εκπονήθηκε κατά την νόμιμη διαδικασία εκπόνησης μελετών του νόμου 3316/2005, δηλαδή ανέκυψε η γνωστή αντιπαράθεση μεταξύ πανεπιστημιακών και μελετητών. Να λοιπόν και ένα άλλο επίπεδο αντιπαράθεσης. Την αποκλειστική όμως ευθύνη για την επίλυση του ζητήματος εν προκειμένω την έχει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Το πρόβλημα της Περιφέρειας σήμερα και της Νομαρχίας χθες είναι ότι κινούνται με διαφορετικούς ρυθμούς από εκείνους που επιβάλλουν οι τοπικές συνθήκες πυροδοτώντας έτσι επικοινωνιακά τετελεσμένα. Σε αυτό θα μπορούσαν να προστεθούν πολλές παροιμίες και αποφθέγματα….
Τα πράγματα αρχίζουν πάντως να ξεκαθαρίζουν.
Είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας  για το πώς αξιοποιήσει την μελέτη του Πανεπιστημίου σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών ή απλώς να αναμένει αλλά και να επισπεύσει την   ολοκλήρωση των μελετών που έχει αναθέσει. Εξάλλου αυτή θα αναλάβει την ευθύνη από τις συνέπειες των αποφάσεών της. Εκείνο που μπορούν οι καλοπροαίρετες πιέσεις να της επιβάλλουν είναι την επίσπευση του χρονοδιαγράμματος.
Η Περιφέρεια πρέπει να επισπεύσει την υλοποίηση του τμήματος της μελέτης που αναφέρεται στο επίμαχο σημείο του δρόμου Στόμιο - Πλατάνα αποσπώντας το ως ιδιαίτερο έργο.  Αυτό νομίζουμε ότι δεν μπορεί εύκολα να το αρνηθεί.
Στόχος όλων πρέπει να είναι η αμεσότερη έναρξη των έργων χωρίς όμως την έκπτωση από διαδικασίες ανάθεσης που διασφαλίζουν τη χρηστή διοίκηση και τη νομιμότητα.

Καμία λύση και συνεπώς ούτε η πρόταση περί άμεσης δημοπράτησης της μελέτης του Πανεπιστημίου δεν οδηγεί σε ολοκλήρωση του έργου πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους. Είναι ασθενές το δίλλημα ότι η αποδοχή της πρότασης αυτής εξασφαλίζει την άμεση επίλυση του προβλήματος.  Κατά την εκτίμησή μας ο μοναδικός εφικτός στόχος είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί πριν από το καλοκαίρι του 2012. Συνεπώς για το τρέχον έτος ο δρόμος θα παραμείνει στην ίδια κατάσταση. Η άποψη που υποστηρίζεται από τον Δήμο Κύμης Αλιβερίου περί απευθείας ανάθεσης λόγω κατεπείγοντος είναι νομικά επισφαλής διότι δεν τεκμαίρεται τρία χρόνια μετά την γέννηση του προβλήματος η έννοια του κατεπείγοντος έτσι ώστε να παρακαμφθεί η δημοπράτηση. Επίσης είναι και διαδικαστικά ατελέσφορη.

Ο δρόμος λοιπόν για μερικούς μήνες, ίσως και χρόνο, δεν θα έχει αποκατασταθεί. Έτσι τίθεται το θέμα της προσωρινής χρήσης του. Πρέπει  να επισημαίνεται ασφαλώς στους οδηγούς η επικινδυνότητα του δρόμου αλλά- προς θεού- να μην μείνει κλειστός, εξαιρουμένης της περιόδου εκτέλεσης των έργων.  Αυτό θα είναι καταστροφικό για την τοπική οικονομία της Σκύρου και της Κύμης αλλά και τη ευρύτερης περιοχής.
Ο δρόμος πρέπει να συνεχίσει να χρησιμοποιείται με τον τρόπο που χρησιμοποιήθηκε έως σήμερα. Δηλαδή να λειτουργήσουν φανάρια με ευθύνη όμως  της Περιφέρειας ως προς την τοποθέτηση, συντήρηση και παρακολούθηση διότι μόνο η Περιφέρεια έχει την αρμοδιότητα αυτή.
Στο θέμα της  χρήσης του δρόμου η Περιφέρεια πρέπει να επιδείξει μεγαλύτερη πολιτική ευστροφία ξεπερνώντας τις κλασικές ετικέτες της δημοσιοϋπαλληλικής ευθυνοφοβίας.

Τέλος, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κύμης Αλιβερίου  για την κινητοποίηση που οργανώνει την  προσεχή Κυριακή 8 Μαίου 2011 είναι παντελώς άσκοπη και θεσμικά  παράδοξη ενώ εκθέτει τον Δήμο ως προς τις πραγματικές του προθέσεις.  Την Τρίτη έχει συγκληθεί η ευρεία σύσκεψη στο Διοικητήριο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με σκοπό – πέραν της ενημέρωσης-να βρεθεί λύση, λύση που πρέπει να συγκλίνει σε όσα προτείνουμε παραπάνω. Αυτή είναι η υποχρέωση της Περιφέρειας απέναντι στην τοπική κοινωνία την οποία επίσης και αυτή εκπροσωπεί και στην οποία έχει πολιτική και θεσμική υποχρέωση να λογοδοτεί.  Δηλαδή δεν είναι υποχρέωσή της η αποδοχή μίας μονοσήμαντης διαδικασίας και μάλιστα κατά παρέκκλιση των αρχών της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας. Εάν από την σύσκεψη της Τρίτης δεν προκύψει η πολιτική βούληση της Περιφέρειας να δρομολογήσει με υπευθυνότητα και εφικτό χρονοδιάγραμμα λύση του προβλήματος τότε μόνο ίσως το Δημοτικό Συμβούλιο θα νομιμοποιηθεί  να προβεί σε εκδηλώσεις διεκδίκησης στα πλαίσια των θεσμικών σχέσεων που πρέπει να διέπουν  του Δήμους και την Περιφέρεια ως φορέων της τοπικής δημοκρατίας.  
Μετά την Τρίτη θα επανέλθουμε.....

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως: Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και Στενή. Η Άνω Σέττα α

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΛΗΛΑΝΤΙΟΥ Κινητοποίηση Κυριακή 27/9, 10πμ στη Γέφυρα Βασιλικού

  Εμείς οι πληγέντες και κάτοικοι στην περιοχή του Ληλαντίου που “χτυπήθηκε” από τις καταστροφικές πλημμύρες, διεκδικούμε άμεσα μέτρα αποκατάστασης των ζημιών και προστασίας της ίδιας μας της ζωής. Η τεράστια καταστροφή που συντελέστηκε, δεν ήταν μοιραίο να συμβεί σαν αποτέλεσμα «απρόβλεπτων, ακραίων καιρικών συνθηκών». Είναι ευθύνη των φορέων του κράτους (υπουργεία, περιφέρεια, δήμος) που δεν έχουν πάρει χρόνια τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της περιοχής. Απαιτούμε από κυβέρνηση περιφέρεια και δήμο μέτρα για να σταθούμε ξανά στα πόδια μας και να μην κινδυνέψει ξανά η ζωή και το βιος μας: •              Nα αποκατασταθούν όλες οι ζημιές στο 100% χωρίς προϋποθέσεις και δάνεια. •              Να υλοποιηθούν άμεσα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά αντιδιαβρωτικά έργα. •              Να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση της λάσπης από σπίτια, μαγαζιά και χωράφια. •              Να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης σε υποδομές και το οδικό δίκτυο. Να καθαριστεί και να αποκατασταθεί ο