Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΘΑΛΑΣΣΙΑ «ΑΣΤΙΚΗ» ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ


ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ  ΠΡΟΣΟΧΗΣ

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Σταμάτης Γκάβαλης με δήλωσή του αναφέρεται στο θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας στην Χαλκίδα. 
"ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ 
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μία πολύ σοβαρή πρόταση κατατέθηκε για το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Δήμου Χαλκιδέων από το Θοδωρή Γιαννούκο,  Πρόεδρο της Δημοτικής ενότητας Χαλκίδας, η οποία αναφέρεται στην θαλάσσια συγκοινωνία και η οποία μπορεί να δώσει σημαντική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης συνδέοντας τις νέες δημοτικές ενότητες (Ανθηδώνα, Ληλάντιο, Αυλίδα) με το Κέντρο του νέου Δήμου. Το ίδιο έχω υποστηρίξει σε  παρεμβάσεις μου, κατά την  διάρκεια των συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας, τονίζοντας ότι η δυσκολία συγκοινωνίας μεταξύ των περιοχών των περιφερειακών ενοτήτων εμποδίζει την ανάπτυξη της περιφερειακής συνείδησης.
Το μεγάλο μήκος ακτών τόσο του Δήμου Χαλκιδέων όσο και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας δίνουν την δυνατότητα για ευρεία  και αποτελεσματική ανάπτυξη του συγκεκριμένου τρόπου μεταφορών.  Αν συνδυαστούν, μάλιστα, με τις τουριστικά ανεπτυγμένες περιοχές της Μαγνησίας και των Βόρειων Σποράδων μπορούν ν’ αποτελέσουν σοβαρό μοχλό ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος των περιοχών μας και ειδικά της Εύβοιας.
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, Θαλάσσιο ταξί μπορεί να θεωρηθεί οποιοδήποτε σκάφος πάνω από έξι μέτρα το οποίο αναπτύσσει ταχύτητα μεγαλύτερη των είκοσι κόμβων και έχει ολική χωρητικότητα άνω των πέντε κόρων (περίπου οκτώ επιβάτες). Οι  άδειες χορηγούνται από τις λιμενικές αρχές και κοστίζουν ελάχιστα. Απαλλάσσονται από Φ.Π.Α. καθώς εξομοιώνονται με την εμπορική ναυσιπλοΐα ανοικτής θαλάσσης, σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του 2008 του Υπουργείου Οικονομικών. Από τον ίδιο φόρο απαλλάσσεται η αγορά και η κατασκευή τους.
Σχεδόν όλα τα νησιά της Ελλάδας και πολλές τουριστικές περιοχές χρησιμοποιούν επιτυχημένα τα θαλάσσια ταξί, με κορυφαίο παράδειγμα τις Σπέτσες όπου λειτουργούν συνεχόμενα για πάνω από είκοσι πέντε χρόνια.
Οι Δημοτικές και Περιφερειακές αρχές οφείλουν ν’ αναγνωρίσουν και ν’ αξιοποιήσουν την δυναμική της  θαλάσσιας συγκοινωνίας τόσο για την αποτελεσματικότερη κάλυψη των τοπικών αναγκών μεταφοράς όσο και για την ευκολότερη προσέλκυση νέων επισκεπτών, δίνοντας υπεραξία στο τουριστικό προϊόν τους.
Με το χαμηλό επενδυτικό κόστος τους και με λογικά κόμιστρα οι θαλάσσιες συγκοινωνίες μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, ανοίγοντας νέα πεδία ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας.
                                                                                                                 ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΚΑΒΑΛΗΣ"
ΕΥΒΟΙΑ 2020: ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ
Η πρόταση αυτή είναι καταρχάς σημαντική γιατί είναι από εκείνες τις ιδέες που μπορεί να θεωρηθούν «αυτονόητες» αλλά τελικά κανείς δεν τις έχει αντιμετωπίσει με σοβαρότητα. Η Χαλκίδα όχι μόνο σήμερα αλλά και πριν από την διοικητική ενσωμάτωση των περιφερειακών της δήμων είχε όλες τις προϋποθέσεις για να λειτουργήσει η θαλάσσια αστική συγκοινωνία με οποιαδήποτε μορφή της. Εντούτοις μέχρι σήμερα δεν λειτουργεί ούτε ένα «θαλάσσιο ταξί». Ποτέ όμως δεν είναι αργά. Είτε ο δήμος είτε  ομάδα ιδιωτών επαγγελματιών μπορούν να οργανώσουν την θαλάσσια συγκοινωνία για την εξυπηρέτηση των μετακινήσεων όχι μόνο στα όρια του δήμου Χαλκιδέων αλλά και από όμορους δήμους με παραθαλάσσιους οικισμούς.
Άλλης διάστασης αλλά όχι ασύνδετη με την αστική θαλάσσια συγκοινωνία είναι η συγκοινωνία με όλες τις παράκτιες πόλεις και κωμοπόλεις του Νοτίου και Βορείου Ευβοϊκού Κόλπου αλλά και με τις Βόρειες Σποράδες. Εξίσου μείζονος οικονομικής και αναπτυξιακής σημασίας για την Χαλκίδα και την Εύβοια.
Ο νόμος υπάρχει και ο καθένας μπορεί να επενδύσει, όμως θα ήταν χρήσιμο να υπάρξει πρωτοβουλία από τους διοικητικούς θεσμούς, τον δήμο και την περιφέρεια τόσο για την οικονομική σκοπιμότητα όσο και για την λειτουργική οργάνωση του θαλάσσιου συγκοινωνιακού δικτύου του Ευβοϊκού.
Πάντως ανάλογο ζήτημα εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια στην Θεσσαλονίκη όπου επανειλημμένες μελέτες,  γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και ασφαλώς άλλου μεγέθους αντικρουόμενα συμφέροντα στον χώρο των αστικών συγκοινωνιών δεν έχουν επιτρέψει την εφαρμογή της παρά και τις πρόσφατα επικαιροποιημένες προγραμματικές δεσμεύσεις των δήμων, της περιφέρειας και την κυβέρνησης. Αυτό το σημειώνουμε για να επισημάνουμε και τις δυσκολίες αλλά και για να υπογραμμίσουμε ότι στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε και υλοποιούμε τις πολιτικές για την πόλη, τον χώρο, την ανάπτυξη είναι καιρός να πρυτανεύσουμε νέες και παντελώς διαφορετικές αντιλήψεις αφήνοντας πίσω την Ελλάδα της γραφειοκρατίας.
Εύγε στον Σταμάτη Γκάβαλη και τον Θοδωρή Γιαννούκο που έφεραν  το θέμα στο προσκήνιο. Έπεται συνέχεια.
Η ΕΥΒΟΙΑ 2020 θα επανέλθει στο θέμα με επιπλέον πληροφοριακό υλικό και προτάσεις.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…