Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΘΑΛΑΣΣΙΑ «ΑΣΤΙΚΗ» ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ


ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ  ΠΡΟΣΟΧΗΣ

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Σταμάτης Γκάβαλης με δήλωσή του αναφέρεται στο θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας στην Χαλκίδα. 
"ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ 
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μία πολύ σοβαρή πρόταση κατατέθηκε για το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Δήμου Χαλκιδέων από το Θοδωρή Γιαννούκο,  Πρόεδρο της Δημοτικής ενότητας Χαλκίδας, η οποία αναφέρεται στην θαλάσσια συγκοινωνία και η οποία μπορεί να δώσει σημαντική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης συνδέοντας τις νέες δημοτικές ενότητες (Ανθηδώνα, Ληλάντιο, Αυλίδα) με το Κέντρο του νέου Δήμου. Το ίδιο έχω υποστηρίξει σε  παρεμβάσεις μου, κατά την  διάρκεια των συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας, τονίζοντας ότι η δυσκολία συγκοινωνίας μεταξύ των περιοχών των περιφερειακών ενοτήτων εμποδίζει την ανάπτυξη της περιφερειακής συνείδησης.
Το μεγάλο μήκος ακτών τόσο του Δήμου Χαλκιδέων όσο και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας δίνουν την δυνατότητα για ευρεία  και αποτελεσματική ανάπτυξη του συγκεκριμένου τρόπου μεταφορών.  Αν συνδυαστούν, μάλιστα, με τις τουριστικά ανεπτυγμένες περιοχές της Μαγνησίας και των Βόρειων Σποράδων μπορούν ν’ αποτελέσουν σοβαρό μοχλό ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος των περιοχών μας και ειδικά της Εύβοιας.
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, Θαλάσσιο ταξί μπορεί να θεωρηθεί οποιοδήποτε σκάφος πάνω από έξι μέτρα το οποίο αναπτύσσει ταχύτητα μεγαλύτερη των είκοσι κόμβων και έχει ολική χωρητικότητα άνω των πέντε κόρων (περίπου οκτώ επιβάτες). Οι  άδειες χορηγούνται από τις λιμενικές αρχές και κοστίζουν ελάχιστα. Απαλλάσσονται από Φ.Π.Α. καθώς εξομοιώνονται με την εμπορική ναυσιπλοΐα ανοικτής θαλάσσης, σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του 2008 του Υπουργείου Οικονομικών. Από τον ίδιο φόρο απαλλάσσεται η αγορά και η κατασκευή τους.
Σχεδόν όλα τα νησιά της Ελλάδας και πολλές τουριστικές περιοχές χρησιμοποιούν επιτυχημένα τα θαλάσσια ταξί, με κορυφαίο παράδειγμα τις Σπέτσες όπου λειτουργούν συνεχόμενα για πάνω από είκοσι πέντε χρόνια.
Οι Δημοτικές και Περιφερειακές αρχές οφείλουν ν’ αναγνωρίσουν και ν’ αξιοποιήσουν την δυναμική της  θαλάσσιας συγκοινωνίας τόσο για την αποτελεσματικότερη κάλυψη των τοπικών αναγκών μεταφοράς όσο και για την ευκολότερη προσέλκυση νέων επισκεπτών, δίνοντας υπεραξία στο τουριστικό προϊόν τους.
Με το χαμηλό επενδυτικό κόστος τους και με λογικά κόμιστρα οι θαλάσσιες συγκοινωνίες μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, ανοίγοντας νέα πεδία ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας.
                                                                                                                 ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΚΑΒΑΛΗΣ"
ΕΥΒΟΙΑ 2020: ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ
Η πρόταση αυτή είναι καταρχάς σημαντική γιατί είναι από εκείνες τις ιδέες που μπορεί να θεωρηθούν «αυτονόητες» αλλά τελικά κανείς δεν τις έχει αντιμετωπίσει με σοβαρότητα. Η Χαλκίδα όχι μόνο σήμερα αλλά και πριν από την διοικητική ενσωμάτωση των περιφερειακών της δήμων είχε όλες τις προϋποθέσεις για να λειτουργήσει η θαλάσσια αστική συγκοινωνία με οποιαδήποτε μορφή της. Εντούτοις μέχρι σήμερα δεν λειτουργεί ούτε ένα «θαλάσσιο ταξί». Ποτέ όμως δεν είναι αργά. Είτε ο δήμος είτε  ομάδα ιδιωτών επαγγελματιών μπορούν να οργανώσουν την θαλάσσια συγκοινωνία για την εξυπηρέτηση των μετακινήσεων όχι μόνο στα όρια του δήμου Χαλκιδέων αλλά και από όμορους δήμους με παραθαλάσσιους οικισμούς.
Άλλης διάστασης αλλά όχι ασύνδετη με την αστική θαλάσσια συγκοινωνία είναι η συγκοινωνία με όλες τις παράκτιες πόλεις και κωμοπόλεις του Νοτίου και Βορείου Ευβοϊκού Κόλπου αλλά και με τις Βόρειες Σποράδες. Εξίσου μείζονος οικονομικής και αναπτυξιακής σημασίας για την Χαλκίδα και την Εύβοια.
Ο νόμος υπάρχει και ο καθένας μπορεί να επενδύσει, όμως θα ήταν χρήσιμο να υπάρξει πρωτοβουλία από τους διοικητικούς θεσμούς, τον δήμο και την περιφέρεια τόσο για την οικονομική σκοπιμότητα όσο και για την λειτουργική οργάνωση του θαλάσσιου συγκοινωνιακού δικτύου του Ευβοϊκού.
Πάντως ανάλογο ζήτημα εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια στην Θεσσαλονίκη όπου επανειλημμένες μελέτες,  γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και ασφαλώς άλλου μεγέθους αντικρουόμενα συμφέροντα στον χώρο των αστικών συγκοινωνιών δεν έχουν επιτρέψει την εφαρμογή της παρά και τις πρόσφατα επικαιροποιημένες προγραμματικές δεσμεύσεις των δήμων, της περιφέρειας και την κυβέρνησης. Αυτό το σημειώνουμε για να επισημάνουμε και τις δυσκολίες αλλά και για να υπογραμμίσουμε ότι στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε και υλοποιούμε τις πολιτικές για την πόλη, τον χώρο, την ανάπτυξη είναι καιρός να πρυτανεύσουμε νέες και παντελώς διαφορετικές αντιλήψεις αφήνοντας πίσω την Ελλάδα της γραφειοκρατίας.
Εύγε στον Σταμάτη Γκάβαλη και τον Θοδωρή Γιαννούκο που έφεραν  το θέμα στο προσκήνιο. Έπεται συνέχεια.
Η ΕΥΒΟΙΑ 2020 θα επανέλθει στο θέμα με επιπλέον πληροφοριακό υλικό και προτάσεις.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 167395/5-4-2013 το διατακτικό της οποίας έχει ως ακολούθως:
Α. Συνοπτική περιγραφή του προγράµµατος Α.1 Γεωγραφική θέση Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας (Υ∆ 07) αποτελεί ένα από τα δεκατέσσερα υδατικά διαµερίσµατα, στα οποία διαιρέθηκε ο ελληνικός χώρος µε το  Νόµο 1739/1987 (ΦΕΚ 201/Α/20.11.1987) και αντιστοιχούν στις περιοχές λεκανών  απορροής ποταµών του άρθρου 3 του Π.∆.51/2007 όπως ορίζεται στην υπ΄αριθ.  706/2010 (ΦΕΚ1383/Β/2.9.2010) Απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Υδάτων.  Το Υδατικό ∆ιαµέρισµα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας εκτείνεται γεωγραφικά σχεδόν σε  ολόκληρους τους Νοµούς Ευβοίας (και τη Σκύρο) και Βοιωτίας, µεγάλα τµήµατα των  Νοµών Φθιώτιδας (83,1%) και Φωκίδας (41,9%) και µικρά τµήµατα των Νοµών Αττικής  (7,2%) και Μαγνησίας (Σποράδες) (14,9%). Η συνολική του έκταση είναι 12.281 km2.Το  Υδατικό ∆ιαµέρισµα χαρακτηρίζεται µορφολογικά ορεινό έως ηµιορεινό. Στο  διαµέρισµα περιλαµβάνονται τέσσερα ορεινά συγκροτήµατα µε υψόµετρο πάνω από  2.0…

Η ΡΗΤΙΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ.

Οι «ρητινοσυλλέκτες» ή «ρητινοκαλλιεργητές» ή κατά την παλαιότερη ονομασία οι «ρετσινάδες», αποτελούν μία επαγγελματική ομάδα, με λιγότερα πλέον από 2.000 άτομα σε όλη την χώρα, η οποία είναι ιδιαίτερα συνδεδεμένη με την Εύβοια και συγκεκριμένα με την Βόρεια Εύβοια. Η περιοχή της Βόρειας Εύβοιας είναι η πρώτη σε παραγωγή ρητίνης πανελλαδικά και τα σωματεία των ρητινοκαλλιεργητών είναι το πολυπληθέστερα. Παλαιότερα ο κλάδος και πολυπληθής ήταν και η παραγωγή πολύ μεγαλύτερη. Κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες αποδεκάτισαν τον κλάδο και μείωσαν την παραγωγή. Σε αυτό συνέβαλε καθοριστικότερα ο ανταγωνισμός με άλλες χώρες που παράγουν υποπροϊόντα προερχόμενα από την επεξεργασία της χημικής ρητίνης όπως η Κίνα, αλλά και οι συνθήκες και όροι εργασίας, το επαγγελματικό εν γένει καθεστώς. Οι ρητινοκαλλιεργητές περιμένουν πολλούς μήνες για να εισπράξουν τις επιδοτήσεις ενώ παραμένουν εντελώς έξω από τη διαδικασία προώθησης  της παραγόμενης πρώτης ύλης στην αγορά.

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…