Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προωθείται η ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στη Νότια Εύβοια


O Δήμος Κύμης Αλιβερίου εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση σχετικά με τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για τη διαχείριση των απορριμμάτων
..................................................................................................
Δημοσιεύθηκε την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011
http://www.kimis-aliveriou.gr
"Το Δημοτικό Συμβούλιο Κύμης – Αλιβερίου στις 30 Νοεμβρίου 2011 έλαβε σημαντικές αποφάσεις
Την σοβαρότητα της κατάστασης του προβλήματος των  απορριμμάτων  και η εξέταση  πρότασης  για την  ολοκληρωμένη  διαχείριση  τους εξέθεσε στο  Δημοτικό Συμβούλιο η Δημοτική αρχή του Δήμου Κύμης – Αλιβερίου. 
Ο ισχύον  περιφερειακός σχεδιασμός προβλέπει   να λειτουργήσουν τουλάχιστον 1-2 Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στην Διαχειριστική Ενότητα της Νότιας Εύβοιας, δηλαδή στα όρια των Καλλικρατικών Δήμων Κύμης – Αλιβερίου & Καρύστου και να κατασκευαστεί ΧΥΤΥ.   Μια περιοχή που είναι η 2η μεγαλύτερη σε πληθυσμό από τις 11 τις Στερεάς Ελλάδας που δεν έχει ΧΥΤΥ.  Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου σε συνεργασία με   εξειδικευμένους επιστήμονες  εξέτασε τεχνοοικονομικά 5 σενάρια, για τις δυνατότητες επίλυσης του προβλήματος της διαχείρισης απορριμμάτων στην Νότια Εύβοια. Τα σενάρια αυτά αναλύθηκαν εκτενώς στο Δημοτικό συμβούλιο στις 30 Νοεμβρίου 2011. Σύμφωνα με την τεχνοοικονομική ανάλυση και την απόφαση του ΔΣ , α) με ορίζοντα υλοποίησης το επόμενο εξάμηνο, προτείνεται η κατασκευή δύο  Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων και η κατασκευή μιας εγκατάστασης επεξεργασίας με βιοαντιδραστήρες, με σκοπό την κομποστοποίηση και την διαλογή των απορριμμάτων με κόστος επένδυσης 4,93 εκ. ευρώ και β) εντός της επόμενης 2ετίας η κατασκευή του ΧΥΤΥ Νότιας Εύβοιας με κόστος 4,5 εκ ευρώ. Συνολικό κόστος 9.430.000 €. Η μέθοδος εξασφαλίζει α) να οδηγούνται για υγειονομική ταφή μόνο το 40% του αρχικού όγκου των απορριμμάτων και β) η επιβάρυνση για το δημότη να είναι η ελάχιστη δυνατή.
Το βασικό θέμα για το οποίο κλήθηκε να πάρει θέση το Δημοτικό Συμβούλιο, ήταν για το εάν η διαχείριση των απορριμμάτων θα γίνει από την Διαχειριστική Ενότητα Νότιας Εύβοιας και κατ ‘  επέκταση από τους  δημότες  ή η διαχείριση θα παραχωρηθεί σε μεγαλύτερα περιφερειακά σχήματα με την συμμετοχή ιδιωτών στο μέγιστο βαθμό και η μεταφορά τους στη Χαλκίδα ή τη Θήβα, κάτι που θα επιφέρει πρόσθετο δυσβάσταχτο κόστος στις πλάτες των πολιτών. Εκτός από την εμπεριστατωμένη πρόταση της Δημοτικής αρχής δεν υπήρξε άλλη πρόταση ή σαφής τοποθέτηση για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Ο Δήμος Κύμης – Αλιβερίου λοιπόν αποφάσισε να δηλώσει ξεκάθαρα ότι είναι αδιαπραγμάτευτη θέση του να διαχειριστεί ο ίδιος τα απορρίμματα της περιοχής του μαζί με τον Δήμο Καρύστου και δηλώνει αποφασισμένος να διεκδικήσει όσα οι Δημότες δικαιούνται, απαιτώντας τους απαραίτητους πόρους από την Πολιτεία.
Ο στόχος τέθηκε έτσι, ώστε σε έξη μήνες να έχει λυθεί το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος και σε 2-2,5 χρόνια να έχει λυθεί οριστικά.  Παράλληλα, μέχρι το τέλος του χρόνου αποφάσισε να ξεκινήσει και το πρόγραμμα Ανακύκλωσης και διαλογής στην πηγή, βάζοντας τις βάσεις για την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην περιοχή του.
   Στην συνέχεια με ειλημμένη την απόφαση και την θέληση της Δημοτικής αρχής, ότι η διαχείριση  των απορριμμάτων, θα γίνει από τον Σύνδεσμο Διαχείρισης Απορριμμάτων Νότιας Εύβοιας ελήφθη απόφαση και για την στελέχωση του Συνδέσμου με τα δεδομένα των Καλλικρατικών Δήμων ( με την προηγούμενη μορφή συμμετείχαν οι εννέα Δήμαρχοι των παλαιών Δήμων – στη νέα μορφή συμμετέχουν οι εκπρόσωποι των Δημοτικών Ενοτήτων).  Εκλέχθηκαν  ως μέλη του ΦΟΣΔΑ ο  Δημήτρης Θωμά, Δήμαρχος του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου και οι Αντιδημάρχοι Νικόλαος  Μπότης, Δημήτριος Μάγειρας , Βασίλειος Παππάς, Νικόλαος Κιούσης, με αναπληρωτές, αντίστοιχα, τους Μιχάλη Ρήγα, Γεώργιο Κόκκο, Αρετή Μπάτσα και Βασίλειο Ντόβολη. Η διαχείριση των απορριμμάτων αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά προβλήματα σε διεθνές επίπεδο. Για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, εργασίας και του περιβάλλοντος, πρέπει να υπάρξει εφαρμογή των νόμων και των διατάξεων, ενεργοποίηση των θεσμοθετημένων οργάνων και υπηρεσιών ελέγχου, αντίστοιχη ενεργοποίηση της   τοπικής αυτοδιοίκησης, ενίσχυση των υπαρχόντων μηχανισμών και υπηρεσιών και ανάληψη πολιτικών ευθυνών (κυβέρνησης και συναρμόδιων υπουργείων)".

Σχόλια

  1. Αντί άλλων σχολίων θα μπορούσαμε να αντιπαραβάλουμε αποσπάσματα ανακοινώσεων του Δήμου Κύμης Αλιβερίου τις τελευταίες 45 ημέρες και μετά τα βγάλουμε τα συμπεράσμτά μας:
    ...............................................
    Δημοσιεύθηκε την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011
    "Ο ισχύον περιφερειακός σχεδιασμός προβλέπει να λειτουργήσουν τουλάχιστον 1-2 Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στην Διαχειριστική Ενότητα της Νότιας Εύβοιας, δηλαδή στα όρια των Καλλικρατικών Δήμων Κύμης – Αλιβερίου & Καρύστου και να κατασκευαστεί ΧΥΤΥ. Μια περιοχή που είναι η 2η μεγαλύτερη σε πληθυσμό από τις 11 τις Στερεάς Ελλάδας που δεν έχει ΧΥΤΥ. Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου σε συνεργασία με εξειδικευμένους επιστήμονες εξέτασε τεχνοοικονομικά 5 σενάρια, για τις δυνατότητες επίλυσης του προβλήματος της διαχείρισης απορριμμάτων στην Νότια Εύβοια. Τα σενάρια αυτά αναλύθηκαν εκτενώς στο Δημοτικό συμβούλιο στις 30 Νοεμβρίου 2011. Σύμφωνα με την τεχνοοικονομική ανάλυση και την απόφαση του ΔΣ , α) με ορίζοντα υλοποίησης το επόμενο εξάμηνο, προτείνεται η κατασκευή δύο Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων και η κατασκευή μιας εγκατάστασης επεξεργασίας με βιοαντιδραστήρες, με σκοπό την κομποστοποίηση και την διαλογή των απορριμμάτων με κόστος επένδυσης 4,93 εκ. ευρώ και β) εντός της επόμενης 2ετίας η κατασκευή του ΧΥΤΥ Νότιας Εύβοιας με κόστος 4,5 εκ ευρώ. Συνολικό κόστος 9.430.000 €. Η μέθοδος εξασφαλίζει α) να οδηγούνται για υγειονομική ταφή μόνο το 40% του αρχικού όγκου των απορριμμάτων και β) η επιβάρυνση για το δημότη να είναι η ελάχιστη δυνατή. http://www.kimis-aliveriou.gr/2011/12/προωθείται-η-ολοκληρωμένη-διαχείρις)

    Δημοσιεύθηκε την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011
    «Η λύση που πρότειναν οι Δήμαρχοι Κύμης – Αλιβερίου και Καρύστου, για την διαχειριστική Ενότητα Νότιας Εύβοιας βασισμένη στον Περιφερειακό Σχεδιασμό, που έχει κόστος 9,5 εκ. ευρώ, και περιλαμβάνει: α) Την κατασκευή εντός έξι μηνών Σταθμών Μεταφόρτωσης (ΣΜΑ) και Κινητής Εγκατάστασης Επεξεργασίας που θα μειώνει τον όγκο των απορριμμάτων κατά 60% τουλάχιστον. β) Την Κατασκευή ΧΥΤΥ (χώρου Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων) έως την επόμενη τριετία για τον ενταφιασμό του υπολοίπου 40%. Το κόστος των 9,5 εκ. € είναι πολύ λογικό και αναλογικό σε σχέση με το μέγεθος της Νότιας Εύβοιας, και τις ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, από το διαθέσιμο ποσό των 54 εκ. ευρώ.»( http://www.kimis-aliveriou.gr/2011/11)

    Δημοσιεύθηκε την Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011
    «Μέχρι την απόδοση οριστικής λύσης με τη δημιουργία ΧΥΤΥ Νότιας Εύβοιας, οφείλουμε να προχωρήσουμε σε αποτελεσματικές δράσεις περισυλλογής και διαχείρισης, ώστε στους υφιστάμενους χώρους διάθεσης απορριμμάτων (στο ΧΥΤΑ Χαλκίδας εν προκειμένω, αφού σύμφωνα με τις εντολές του Υπουργείου αυτός θα δέχεται τα απορρίμματα της περιοχής μας και όλης της Νότιας Εύβοιας, από 1/1/2012) να πηγαίνουν τα λιγότερα δυνατόν απορρίμματα.
    Στον Περιφερειακό Σχεδιασμό Στερεάς Ελλάδας προτείνεται να λειτουργήσουν
    Τουλάχιστον 1-2 ΣΜΑ στην Διαχειριστική Ενότητα της Νότιας Εύβοιας, δηλαδή στα όρια των Καλλικρατικών Δήμων Κύμης – Αλιβερίου & Καρύστου.
    Ρητά αναφέρεται ότι ο αριθμός αυτός μπορεί να διαφοροποιηθεί κατά περίπτωση. Επίσης ρητά αναφέρεται ότι κάθε έργο που είναι σύμφωνο με τους στόχους του Περιφερειακού Σχεδιασμού είναι αποδεκτό.
    Συνεπώς δεν εμποδίζει σε τίποτα το Δήμο Καρύστου να αποφασίσει μόνος του για τον αριθμό των ΣΜΑ που επιθυμεί.
    Ο αριθμός των ΣΜΑ για το Δήμο Κύμης-Αλιβερίου προέκυψε σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου & εξειδικευμένους επιστήμονες. Κρίθηκε, λοιπόν, ότι είναι συμφέρον τεχνοοικονομικά για το Δήμο και τους Δημότες να υλοποιηθούν 2 ΣΜΑ στην περιοχή του. Η χρηματοδότηση των ΣΜΑ θα γίνει από το ΕΣΠΑ. Επισημαίνουμε ότι
    χρόνος υλοποίησης του έργου κατασκευής των ΣΜΑ είναι το 1/6 από τον αντίστοιχο χρόνο για την δημιουργία του ΧΥΤΥ.»( http://www.kimis-aliveriou.gr/2011/10)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από τη δημοσίευση των αποσπασμάτων του προηγουμενου σχολίου γεννώνται ορισμένα ερωτήματα:
    Α. Η αρχική απόφαση για τους 2 ΣΜΑ πάρθηκε με προσανατολισμό την μεταφορά στον ΧΥΤΑ Χαλκίδας.
    Β. Με την τελευταία απόφαση δεν γίνεται λόγος για ΧΥΤΑ όπου έως την κατασκευή του ΧΥΤΥ Νότιας Εύβοιας δηλαδή για τα επόμενα τρία χρόνια θα φιλοξενεί έστω το 40% των απορριμμάτων.
    Γ. Όλο αυτό το διάστημα και κυρίως ενόψει του τελευταίου δημοτικού συμβουλίου γίνεται επίκλιση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου (η οποία ως συγκροτημένη υπηρεσία δεν υφίσταται αφού δεν υπάρχει σε ισχύ ο Οργανισμός) και των εξαίρετων εξωτερικών συνεργατών. Ποιοί είνια αυτοί, πότε τους αντέθηκαν οι σχετικές τεχνικοοικονομικές μελέτες και ποια είναι τα παραδοτέα τους έτσι ώστε να κληθεί ο Δήμος να αποφασίσει.
    Δ.Η κινητή μονάδα επεξεργασίας της προηγουμενης ανακοίνωσης γίνεται στην τελευταία εγκατάσταση επεξεργασίας με βιοαντιδραστήρες για κομποστοποίηση. Είναι το ίδιο ή αλλαξε ο σχεδιασμός αυτόν τον μήνα;
    Ε. Τέλος, προς το παρόν, από την αντιπροσώπευση των δημοτικών ενοτήτων στο νέο Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ ξεχάστηκε η δημοτική ενότητα Αυλώνος ενώ η δημοτική ενότητα Κύμης εκπροσωπείται από δύο, πως εξηγείται αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…