Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΠΕΝΔΥΣΗ 221 εκ. ΕΥΡΩ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΒΡΑΧΟΝΗΣΙΔΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΚΥΡΟΥ



Αναδημοσίευση από: www.ypodomes.com


Την εγκατάσταση ανεμογεννητριών σε 4 ακατοίκητες βραχονησίδες κοντά στη Σκύρο για την αξιοποίηση του πλούσιου αιολικού τους δυναμικού προβλέπει επενδυτικό σχέδιο προϋπολογισμού 221 εκατ. ευρώ και με χρηματοδότηση της γερμανικής επενδυτικής τράπεζας KfW

Το σχέδιο που πήρε προ ημερών το πράσινο φως από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας είναι της ελληνοκυπριακών συμφερόντων εταιρείας Φωτοβολταϊκά Ξηροποτάμου, θα χρηματοδοτηθεί κατά 100% από την KfW IPEX Bank (θυγατρική της KfW) και προβλέπει την εγκατάσταση συνολικά 33 ανεμογεννητριών στις βραχονησίδες Βάλαξα, Πλατιά, Σαρακηνό και Ρήνεια του Δήμου Σκύρου κοντά στην Εύβοια.

Στη συνέχεια τα αιολικά πάρκα θα συνδεθούν μέσω υποβρύχιων και εναέριων καλωδίων με τη Λάρυμνα Φθιώτιδας και από εκεί η ενέργεια θα μεταφέρεται στην Αττική. Πρόκειται για το τρίτο κατά σειρά επενδυτικό σχέδιο εγκατάστασης ανεμογεννητριών σε ακατοίκητες βραχονησίδες του Αιγαίου, το οποίο παίρνει την έγκριση της ΡΑΕ μέσα στον τελευταίο ενάμιση χρόνο.

Πρώτη στην αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας των βραχονησίδων μπήκε το 2011 η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή  του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ με την εγκατάσταση 23 ανεμογεννητριών στη νησίδα Αγιος Γεώργιος, 20 χλμ. νότια του Σουνίου. Το έργο ύψους 130 εκατ. ευρώ βρίσκεται ήδη στη φάση της κατασκευής, με στόχο το 2014 να είναι έτοιμο. Το παράδειγμά της μιμήθηκε η ελληνική Eunice Energy Group με ένα σχέδιο ύψους 800 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση ανεμογεννητριών σε 12 νησίδες κοντά σε Ανάφη, Αστυπάλαια και Κάρπαθο, και με ορίζοντας υλοποίησης το 2015.

Συνολικά, σχεδιάζεται να εγκατασταθούν ανεμογεννήτριες σε τουλάχιστον 17 ακατοίκητες νησίδες του Αιγαίου. Οπως αναφέρει ο επικεφαλής της ΡΑΕ Νίκος Βασιλάκος, με τα συγκεκριμένα έργα δημιουργείται στις βραχονησίδες αυτές παραγωγική δραστηριότητα και επομένως αποκλειστική οικονομική ζώνη (ΑΟΖ) σε σημεία όπου σήμερα δεν υπάρχει.

Τα έργα στις τέσσερις νησίδες της Σκύρου θα διασυνδέονται μεταξύ τους με υποβρύχια καλώδια. Από τη νησίδα Βάλαξα όπου και θα κατασκευασθεί ο κεντρικός υποσταθμός ηλεκτρικής ενέργειας, η παραγόμενη αιολική ενέργεια θα μεταφέρεται με υποβρύχιο καλώδιο 62 χλμ. ώς τη Γλυφάδα Εύβοιας, από εκεί με εναέρια γραμμή 20 χλμ. ώς τα Ψαχνά και εν συνεχεία με υποβρύχιο καλώδιο 12 χλμ. ώς τη Λάρυμνα Φθιώτιδας μέχρι το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης. Το σύνολο των γραμμών, υποβρύχιων και εναέριων, ανέρχεται σε 141 χιλιόμετρα.

Κατά της συγκεκριμένης επένδυσης είχε καταθέσει τις αντιρρήσεις της  τον περασμένο Ιανουάριο στη ΡΑΕ η Αιολική Νοτίου Σκύρου που σχεδιάζει εγκατάσταση μεγάλου αριθμού ανεμογεννητριών στα βουνά της Σκύρου. Στην αίτηση που δεν έγινε δεκτή από τη ΡΑΕ, η εταιρεία ισχυριζόταν ότι οι συγκεκριμένες νησίδες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της Σκύρου όπου έχει ήδη καλυφθεί το μέγιστο ποσοστό κάλυψης εδαφών από ανεμογεννήτριες. Η επένδυση στο μεταξύ έχει μπλοκάρει από αντιδράσεις των κατοίκων του νησιού με το επιχείρημα ότι οι ανεμογεννήτριες προκαλούν σημαντική οπτική όχληση.


Πηγή: tanea.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…