Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΠΕΝΔΥΣΗ 221 εκ. ΕΥΡΩ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΒΡΑΧΟΝΗΣΙΔΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΚΥΡΟΥ



Αναδημοσίευση από: www.ypodomes.com


Την εγκατάσταση ανεμογεννητριών σε 4 ακατοίκητες βραχονησίδες κοντά στη Σκύρο για την αξιοποίηση του πλούσιου αιολικού τους δυναμικού προβλέπει επενδυτικό σχέδιο προϋπολογισμού 221 εκατ. ευρώ και με χρηματοδότηση της γερμανικής επενδυτικής τράπεζας KfW

Το σχέδιο που πήρε προ ημερών το πράσινο φως από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας είναι της ελληνοκυπριακών συμφερόντων εταιρείας Φωτοβολταϊκά Ξηροποτάμου, θα χρηματοδοτηθεί κατά 100% από την KfW IPEX Bank (θυγατρική της KfW) και προβλέπει την εγκατάσταση συνολικά 33 ανεμογεννητριών στις βραχονησίδες Βάλαξα, Πλατιά, Σαρακηνό και Ρήνεια του Δήμου Σκύρου κοντά στην Εύβοια.

Στη συνέχεια τα αιολικά πάρκα θα συνδεθούν μέσω υποβρύχιων και εναέριων καλωδίων με τη Λάρυμνα Φθιώτιδας και από εκεί η ενέργεια θα μεταφέρεται στην Αττική. Πρόκειται για το τρίτο κατά σειρά επενδυτικό σχέδιο εγκατάστασης ανεμογεννητριών σε ακατοίκητες βραχονησίδες του Αιγαίου, το οποίο παίρνει την έγκριση της ΡΑΕ μέσα στον τελευταίο ενάμιση χρόνο.

Πρώτη στην αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας των βραχονησίδων μπήκε το 2011 η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή  του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ με την εγκατάσταση 23 ανεμογεννητριών στη νησίδα Αγιος Γεώργιος, 20 χλμ. νότια του Σουνίου. Το έργο ύψους 130 εκατ. ευρώ βρίσκεται ήδη στη φάση της κατασκευής, με στόχο το 2014 να είναι έτοιμο. Το παράδειγμά της μιμήθηκε η ελληνική Eunice Energy Group με ένα σχέδιο ύψους 800 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση ανεμογεννητριών σε 12 νησίδες κοντά σε Ανάφη, Αστυπάλαια και Κάρπαθο, και με ορίζοντας υλοποίησης το 2015.

Συνολικά, σχεδιάζεται να εγκατασταθούν ανεμογεννήτριες σε τουλάχιστον 17 ακατοίκητες νησίδες του Αιγαίου. Οπως αναφέρει ο επικεφαλής της ΡΑΕ Νίκος Βασιλάκος, με τα συγκεκριμένα έργα δημιουργείται στις βραχονησίδες αυτές παραγωγική δραστηριότητα και επομένως αποκλειστική οικονομική ζώνη (ΑΟΖ) σε σημεία όπου σήμερα δεν υπάρχει.

Τα έργα στις τέσσερις νησίδες της Σκύρου θα διασυνδέονται μεταξύ τους με υποβρύχια καλώδια. Από τη νησίδα Βάλαξα όπου και θα κατασκευασθεί ο κεντρικός υποσταθμός ηλεκτρικής ενέργειας, η παραγόμενη αιολική ενέργεια θα μεταφέρεται με υποβρύχιο καλώδιο 62 χλμ. ώς τη Γλυφάδα Εύβοιας, από εκεί με εναέρια γραμμή 20 χλμ. ώς τα Ψαχνά και εν συνεχεία με υποβρύχιο καλώδιο 12 χλμ. ώς τη Λάρυμνα Φθιώτιδας μέχρι το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης. Το σύνολο των γραμμών, υποβρύχιων και εναέριων, ανέρχεται σε 141 χιλιόμετρα.

Κατά της συγκεκριμένης επένδυσης είχε καταθέσει τις αντιρρήσεις της  τον περασμένο Ιανουάριο στη ΡΑΕ η Αιολική Νοτίου Σκύρου που σχεδιάζει εγκατάσταση μεγάλου αριθμού ανεμογεννητριών στα βουνά της Σκύρου. Στην αίτηση που δεν έγινε δεκτή από τη ΡΑΕ, η εταιρεία ισχυριζόταν ότι οι συγκεκριμένες νησίδες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της Σκύρου όπου έχει ήδη καλυφθεί το μέγιστο ποσοστό κάλυψης εδαφών από ανεμογεννήτριες. Η επένδυση στο μεταξύ έχει μπλοκάρει από αντιδράσεις των κατοίκων του νησιού με το επιχείρημα ότι οι ανεμογεννήτριες προκαλούν σημαντική οπτική όχληση.


Πηγή: tanea.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων. Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη....

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΣΕΤΤΑ, ΤΟ ΠΙΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Αναδημοσίευση από Agronews Η «Ελβετία της Ελλάδας», όπως είναι αλλιώς γνωστό το γραφικό χωριουδάκι του δήμου Ερέτριας είναι χτισμένο σε υψόμετρο 800 μέτρων και είναι από τις πρώτες περιοχές της Εύβοιας που καλύπτονται το Χειμώνα με χιόνι. Η Σέττα, ή αλλιώς Σέτα, απέχει μόλις 128 χιλιόμετρα από την Αθήνα, περίπου δύο ώρες διαδρομή με το αυτοκίνητο.   Το όνομά της το πήρε, σύμφωνα με την παράδοση, από την πανέμορφη Γαλλίδα σύζυγο του Τούρκου ηγεμόνα, που επί τουρκοκρατίας του ανήκε η περιοχή. Λόγω της μορφολογίας της και της φυσικής της θέσης είναι ο ιδανικός προορισμός για τους   λάτρεις των ορεινών αποδράσεων το Χειμώνα   και το Καλοκαίρι. Το περιβάλλον της Σέττας θυμίζει τις Άλπεις, καθώς έχει πλατάνια, ελατοδάση, καστανοδάση με πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Με «ορμητήριο» τη Σέττα μπορείτε να εξερευνήσετε με Jeep 4Χ4   και motocross τα κοντινά ορεινά χωριά Μετόχι, Μύστρος, Μανίκια, Μακρυχώρι,   Χιλιαδού, Τραχήλι, Παναγιά, Παρθένι και ...

ΧΩΡΙΣ ΠΛΟΙΟ Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Κάντε κάτι, δεν έχουμε πλοίο, είμαστε αποκλεισμένοι Η Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου κ. Μαρία Κακαλή Ο Άγιος Ευστράτιος  όπως και η Λήμνος είναι δύο νησιά που γειτονεύουν στο Αιγαίο με την Εύβοια και η διασύνδεσή μαζί της θα έπρεπε να αποτελεί στρατηγικό στόχο του ευβοϊκού πολιτικού συστήματος εάν ήταν σε θέση να θέτει, να διεκδικεί και να πραγματώνει στρατηγικούς στόχους. Η ανατολική ακτή της Εύβοιας και το λιμάνι της Κύμης αποτελούν ζωτικής σημασίας διαπεριφερειακό γεωαναπτυξιακό χώρο. Σε κάθε περίπτωση την Εύβοια την ενδιαφέρουν τα προβλήμα αυτών των νησιών. Το νησί του Αγίου Ευστρατίου είναι α ποκλεισμένο εδώ και ένα μήνα, αφού δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση.