Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ «ΣΕΛΜΑΝ: ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΟΣ ΜΠΟΝΑΜΑΣ Η ΑΠΟΛΥΣΗ 174 ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΝΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ»




Πηγαίνοντας στη δουλειά τους αμέσως μετά τις γιορτές οι εργαζόμενοι της επιχείρησης έμαθαν την απόφαση της εταιρείας για την οριστική διακοπή των εργασιών της στις 8/2/13. Απόφαση που είναι νομοτελειακό αποτέλεσμα της πολιτικής του δικομματισμού, της συγκυβέρνησης και των εργοδοτικών αυθαιρεσιών και επιδιώξεων
Εδώ και αρκετά χρόνια με σειρά παρεμβάσεων μας, επισημάναμε τις ευθύνες των κυβερνήσεων του δικομματισμού αλλά και της συγκυβέρνησης αργότερα, για το όργιο αυθαιρεσιών, παρανομιών και εκβιασμών των τωρινών και προηγούμενων ιδιοκτητών προς τους εργαζόμενους της κάποτε κραταιάς και ιστορικής βιομηχανίας ΣΕΛΜΑΝ.
Τονίζαμε επίσης ότι οι νέοι ιδιοκτήτες παίζουν παιχνίδια κερδοσκοπίας στις πλάτες των εργαζομένων και του δημοσίου συμφέροντος, έχοντας αγοράσει σε χαμηλή τιμή τεράστιες εκτάσεις και εξοπλισμό, που συνειδητά και σταδιακά οδηγούσαν σε υπολειτουργία και απαξίωση. Δεν υλοποίησαν εγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια, αρνήθηκαν τις σχετικές επιδοτήσεις επενδύσεων και για σειρά ετών οδήγησαν την επιχείρηση σε υλική και ηθική απαξίωση. Σε αυτή τη πορεία απολύσανε εκατοντάδες εργαζόμενους, καθυστέρησαν αποζημιώσεις, εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τις μειώσεις μισθών και τη νομοθετική επιδείνωση κάθε είδους εργασιακού δικαιώματος.

Κύριος εκφραστής όλων αυτών των πολιτικών ο πρώην διευθύνων σύμβουλος και πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ κ. Φαρμάκης . Στόχος τους ήταν και είναι η εκμετάλλευση των παγίων στοιχείων και της γεωγραφικής θέσης της εταιρείας προς άλλη κατεύθυνση.
Η μνημονιακή πολιτική των τριών κομμάτων της συγκυβέρνησης έδωσε αέρα στα σχέδια τους. Έτσι έφτασαν στο σημείο να ανακοινώσουν την οριστική διακοπή της λειτουργίας του εργοστασίου στο Βασιλικό Χαλκίδας και την απόλυση των εναπομείναντων 174 εργαζομένων. Οι αίολες δικαιολογίες της ΣΕΛΜΑΝ για τους λόγους διακοπής της λειτουργίας δεν πείθουν κανένα. Όσιο για τις κατηγορίες της εταιρείας κατά των εργαζομένων, δεν περιμέναμε και κάτι διαφορετικό, αφού τόσα χρόνια τώρα η τωρινή και προηγούμενη διεύθυνση μαζί με τα γνωστά «παπαγαλάκια» της «αντικειμενικής» ενημέρωσης πιπιλίζουν την ίδια καραμέλα.
Είναι φανερό ότι πίσω από αυτή την ενέργεια βρίσκονται άλλα σχέδια, για τα οποία υπάρχει προεργασία, ενημέρωση και συμφωνία  αυτών που είναι πρόθυμοι να «συμβάλλουν» στην υλοποίησή τους.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει τη συμπαράστασή του στους απολυμένους και εργαζόμενους της ΣΕΛΜΑΝ και ταυτόχρονα την αποφασιστικότητά του να αγωνιστεί μαζί τους για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους και του δημόσιου συμφέροντος. Καλούμε τους φορείς και τους πολίτες της Εύβοιας να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…