Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Έναρξη ουσιαστικής και ευρείας διαβούλευσης για το Χωροταξικό της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, με την παρουσίαση του στη Λαμία, στο πλαίσιο συνάντησης και συζήτησης με τους φορείς.
Με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, ξεκίνησε η διαβούλευση για την αναθεώρηση του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού με την παρουσίαση και τη συζήτησή του στη Λαμία στις 22 Ιανουαρίου. Η διαβούλευση που έχει ανοιχτό και ουσιαστικό χαρακτήρα θα συνεχιστεί με αντίστοιχη παρουσίαση και διάλογο στη Χαλκίδα και μετά από υποβολή προτάσεων, απόψεων και θέσεων των φορέων θα κορυφωθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας στο τέλος Φεβρουαρίου.
Ευρεία ήταν η ανταπόκριση των φορέων στην πρόσκληση του Περιφερειάρχη Κλέαρχου Περγαντά, αφού παρευρέθηκαν και συμμετείχαν Αντιπεριφερειάρχες και Περιφερειακοί Σύμβουλοι, Δήμαρχοι και εκπρόσωποι των Δήμων της Στερεάς Ελλάδας, οι Πρόεδροι του Τεχνικού Επιμελητηρίου και του ΕΒΕ Φθιώτιδας, εκπρόσωποι και μέλη θεσμικών, παραγωγικών και κοινωνικών φορέων, καθώς και στελέχη υπηρεσιών και πολίτες.
Η παρουσίαση του Περιφερειακού Χωροταξικού έγινε από τα στελέχη της ομάδας μελέτης Μάρθα Χουσιανάκου και Μαριλένα Παπαγεωργίου, ενώ εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής παρευρέθηκε υπηρεσιακός εκπρόσωπος του ΥΠΕΚΑ.

Καλωσορίζοντας στη συνάντηση ο Περιφερειάρχης Κλέαρχος Περγαντάς, επεσήμανε: «Σήμερα ξεκινάμε μια ουσιαστική διαδικασία σε ένα από τα βασικότερα κείμενα μακροπρόθεσμης ανάπτυξης του τόπου μας. Το Χωροταξικό της Περιφέρειας είναι το Σύνταγμα οργάνωσης του χώρου της Στερεάς Ελλάδας, με θεμελιώδεις κατευθύνσεις στο πρότυπο χωρικής ανάπτυξης, στο αναπτυξιακό πλαίσιο και στη χωροταξική οργάνωση.
Με βάση το πρώτο χωροταξικό της Περιφέρειας που εγκρίθηκε το 2003 και το παρακολούθησα στενά ως Νομάρχης Βοιωτίας, σήμερα, μετά από σχεδόν 10 χρόνια ερχόμαστε να το επικαιροποιήσουμε και να το αναθεωρήσουμε λαμβάνοντας υπόψη νέα δεδομένα και παραμέτρους όπως οι οικονομικές (κρίση – ύφεση) και διοικητικές (Καλλικράτης) μεταβολές που συνέβησαν αυτά τα χρόνια.
Εκτιμώ, σε κοινή κατεύθυνση με τα συμπεράσματα της ομάδας μελέτης, πως το αναθεωρημένο χωροταξικό εστιάζει σε αρκετά θετικά σημεία για την Περιφέρεια, όπως η ενδυνάμωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η ενίσχυση της κεντροβαρικής θέσης και του ρόλου της Στερεάς Ελλάδας σε σχέση με το εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ένα απ΄τα πιο σημαντικά αποτελέσματα της αναθεώρησης του Περιφερειακού Χωροταξικού, εκτός του ότι μπορεί να αποτελέσει ένα βασικό αναπτυξιακό εργαλείο για τον τόπο μας, είναι η νέα δυναμική που αναδεικνύει για τη Στερεά Ελλάδα. Μια δυναμική που πρέπει να αποτυπωθεί και στους υπερκείμενους σχεδιασμούς του Γενικού και των Ειδικών Εθνικών χωροταξικών σχεδίων.
Μιλάμε δηλαδή για την αναθεώρηση συνολικά των χωροταξικών σχεδιασμών που γίνεται από κάτω προς τα πάνω δίνοντας τη δυνατότητα να αποτυπώσουμε και να διεκδικήσουμε ακόμα περισσότερα για τον τόπο μας και την κοινωνία.
Σε όλη αυτή τη θετική διαδικασία, προφανώς καταθέτω την ένσταση ως προς τον φορέα σχεδιασμού των περιφερειακών χωροταξικών, που δεν θα έπρεπε να είναι το ΥΠΕΚΑ, αλλά οι αιρετές Περιφέρειες. Γι΄αυτό εμείς αναδεικνύουμε αυτή τη διαδικασία και κάνουμε ουσιαστική και σε βάθος διαβούλευση με όλους τους φορείς του τόπου, έτσι ώστε να εκπονηθεί ένα χωροταξικό, με τις δικές μας κατευθύνσεις, με τις δικές μας προτεραιότητες.
Επιπλέον, θέλω να επισημάνω πως οι φορείς της πολιτείας θα πρέπει να συντονίσουν το βηματισμό τους, έτσι ώστε να μην αλληλοσυγκρούονται και αναιρούν τον σχεδιασμό με τις πράξεις τους. Ενδεικτικά αναφέρω σε συγκλίνουσα κατεύθυνση με το χωροταξικό και πάλι την αναγκαιότητα διεύρυνσης και εξέλιξης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την πλήρη υλοποίηση του Ε 65, που μέχρι σήμερα ο σχεδιασμός του παρουσιάζει υστέρηση στο τμήμα που αφορά τη Στερεά Ελλάδα. Για εμάς η αποτύπωσή τους στο χωροταξικό είναι ένα επιπλέον τεκμήριο κι ένα παραπάνω εφόδιο στα χέρια μας για να πιέσουμε, να διεκδικήσουμε και να τα πετύχουμε».

Παρουσιάζοντας το χωροταξικό οι εκπρόσωποι της ομάδας μελέτης, αναφέρθηκαν σε ορισμένα θεμελιώδη χαρακτηριστικά, και συγκεκριμένα :
Στην αξιολόγηση του πρώτου περιφερειακού χωροταξικού, που με τις κατευθύνσεις του, δρομολογήθηκε, αν και δεν ολοκληρώθηκε, η ενίσχυση της θέσης της Περιφέρειας σε πολλά επίπεδα : μεταφορών, δικτύων, ενέργειας, πολιτισμού, συγκράτησης πληθυσμού σε ορεινές περιοχές, ρόλου των αστικών κέντρων.
Στην αναγκαιότητα εναρμόνισης των κατευθύνσεων του περιφερειακού χωροταξικού και κυρίως την αξιοποίησή του στη διαδικασία αναθεώρησης του Γενικού Χωροταξικού και των Ειδικών του Τουρισμού, της Βιομηχανίας, των ΑΠΕ και των Υδατοκαλλιεργειών, με σκοπό την αναβάθμιση του ρόλου της Στερεάς Ελλάδας.
Στην ανάδειξη των προσαρμογών που πρέπει να γίνουν σε θέματα χωροταξικής ένταξης, χωρο-οικονομικού πλαισίου, χωρικής διάρθρωσης κατοίκησης και επενδύσεων, και της περιφερειακής πολιτικής για την τόνωση της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της Στερεάς Ελλάδας.
Την παρουσίαση, ακολούθησαν τοποθετήσεις, προτάσεις και θέσεις των φορέων, που αναμένεται να εμπλουτίσουν το διάλογο και να συνεισφέρουν εποικοδομητικά στη διαδικασία της αναθεώρησης του χωροταξικού. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…