Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΑΡΥΣΤΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ 2012-2013

Αναδημοσιευση από το Blog: ΝΟΤΙΟΣ ΕΥΒΟΙΚΟΣ

Η Περιφέρεια Στ. Ελλάδας διενεργεί διαβούλευση για το Σχέδιο Στρατηγικού Σχεδιασμού (2012 - 2013). Ο Σύλλογος Προστασίας Καρυστίας (ΣΠΠΕΝΚ) έστειλε τις απόψεις του σε ό,τι αφορά την Νότια Εύβοια.
Θέμα: Απόψεις πάνω στο Σχέδιο Στρατηγικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Στ. Ελλάδας σε ό,τι οφορά την Νότια Εύβοια
Το Σχέδιο Στρατηγικού Σχεδιασμού θεωρεί ότι η κύρια κατεύθυνση ανάπτυξης της Νότιας Εύβοια είναι ο ήπιος τουρισμός μαζί με τις υπόλοιπες παραδοσιακές δραστηριότητες. Ωστόσο η θεώρηση αυτή έρχεται σε σύγκρουση με τη μαζική ανάπτυξη αιολικών πάρκων αλλά και ιχθυοτροφείων στον Νότιο Ευβοϊκό. Οι εκατοντάδες έως χιλιάδες ανεμογεννήτριες που έχουν άδεια παραγωγής ή εγκατάστασης θα αλλάξουν δραματικά το τοπίο της Νότιας Εύβοιας και θα την μετατρέψουν περισσότερο σε ενεργειακό κέντρο, παρά σε πόλο έλξης τουρισμού.
Η Διοίκηση δεν βλέπει ότι η υπερβολική εγκατάσταση ανεμογεννητριών στερεί το ζωτικό χώρο ανάπτυξης των υπόλοιπων δραστηριοτήτων που συντηρούν την τοπική οικονομία όπως ο τουρισμός, η κτηνοτροφία, τα λατομεία πέτρας και η αγοραπωλησία γης. Η μαζική εγκατάσταση αιολικών πάρκων θα τροποποιήσει τη χρήση γης και τον χαρακτήρα της περιοχής με ένα σύνολο υποδομών που περιλαμβάνουν δρόμους πρόσβασης, δίκτυα μεταφοράς και ανεμογεννήτριες των 2 έως 3 MW σε κάθε άκρη της Νότιας Εύβοιας. Πρόκειται για τη δραστικότερη μεταβολή της φυσιογνωμίας στην ιστορία της Νότιας Εύβοιας που θα σαρώσει τους φυσικούς πόρους στους οποίους βασίζεται η ανάπτυξη του ήπιου τουρισμού και των άλλων τοπικών δραστηριοτήτων.



Η περιοχή της Οχης είναι θεσμοθετημένη προστατευόμενη περιοχή (Natura για τους οικοτόπους και ΖΕΠ για τα πτηνά) και θα έπρεπε να μείνει απείραχτη για την ανάπτυξη του ήπιου τουρισμού, ωστόσο έχουν αδειοδοτηθεί πάνω από 150 ανεμογεννητριες μαζί με δικτύα υψηλής τάσης και δρόμους πολλών χιλιομέτρων σε όλο το βουνό. Είναι βέβαιο ότι η περιοχή της Οχης θα γίνει ένα εργοτάξιο και θα υποστεί ανεπανόρθωτη βλάβη για να μπορεί να προσελκύει τουρίστες. Το ξένο τουριστικό γραφείο bikegreece.com που δραστηριοποείται στην Οχη έχει δηλώσει ότι δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσει να φέρνει τουρίστες εάν γίνουν αιολικά πάρκα στο βουνό.
Το χτύπημα κατά της Νότιας Εύβοιας όμως είναι διπλό, κατά ξηρά και θάλασσα. Τα εκτεταμένα ιχθυοτροφεία που σχεδιάζονται στον Νότιο Ευβοϊκό (ΠΟΑΥ) έρχονται σε σύγκρουση με την ανάπτυξη του παράκτιου τουρισμού και της παραθεριστικής κατοικίας. Οι υποδομές των υδατοκαλλιεργειών οικειοποιούνται μικρές παραλίες και τον θαλάσσιο χώρο για δική τους χρήση ακυρώνοντας την παράκτια τουριστική δραστηριότητα. Εξάλλου η ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος από την εντατική υδατοκαλλιέργεια είναι ένας σοβαρός επιβαρυντικός παράγοντας για την τουριστική χρήση των ακτών. Την ίδια ώρα που σχεδιάζεται η βιομηχανοποίηση των ακτών του Νότιου Ευβοϊκού, το National Geographic ανακηρύσσει τον Ν. Ευβοϊκό ως έναν από τους 10 καλύτερους προορισμούς παγκοσμίως για κρουαζιέρες μικρών ομάδων. (http://travel.nationalgeographic.com/travel/top-10/sailing-cruises/#page=2 )
Το Σχέδιο Στρατηγικού Σχεδιασμού δεν καταφέρνει να εκτιμήσει τις αρνητικές επιπτώσεις των αιολικών πάρκων και των ιχθυοτροφείων στο μέλλον της τοπικής οικονομίας ώστε να θέσει κάποιο όριο και φρένο στην μαζική εγκατάσταση τέτοιων υποδομών. Αντίθετα θεωρεί εκ προοιμίου ότι θα έχουν θετική επίδραση και ότι όλες οι δραστηριότητες μπορούν να συνυπάρξουν. Δυστυχώς τέτοιες υποθέσεις ανήκουν μόνο στην σφαίρα της φαντασίας με αποτέλεσμα το Σχέδιο Στρατηγικού Σχεδιασμού να μην έχει να καταθέσει κάποια ουσιαστική πρόταση για την Νότια Εύβοια.
                                    Για τον ΣΠΠΕΝΚ
Η Πρόεδρος                                                    Ο Γραμματέας
Χρυσούλα Μπερέτη                                       Θανάσης Μπινιάρης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…