Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΣΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ




Συνάντηση με αντιπροσωπίες των νησιών των Βορείων Σποράδων πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στη Σκύρο.
Στην συνάντηση αυτή που οργάνωσε ο Δήμαρχος Σκύρου κ. Μιλτιάδης Χατζηγιαννάκης, παρευρέθησαν οι Δήμαρχος Αλοννήσου κ. Πέτρος Βαβίνης, Σκιάθου κ. Νίκος Πλωμαρίτης και Σκοπέλου κ. Γιώργος Μιχελής. Βασικός στόχος τους ήταν ότι τα θετικά αποτελέσματα μιας συνολικής ανάπτυξης, θα διαχυθούν στις τοπικές κοινωνίες και των τεσσάρων νησιών.
Η αναζήτηση λύσεων στα κοινά προβλήματα, η ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών για την επίλυσή τους και κυρίως η ανίχνευση δυνατοτήτων, ενεργειών και δραστηριοτήτων που θα προβάλλουν και θα προωθούν τα ιδιαίτερα κοινά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα του γεωγραφικού συμπλέγματος των Βορείων Σποράδων με την μακροχρόνια ιστορία τους ήταν το αντικείμενο της ημερίδας. Κοινή βάση της συζήτησης αποτέλεσε η λογική του σεβασμού της ιδιαιτερότητας και των συμφερόντων του κάθε νησιού, μέσα όμως από την οπτική γωνία του ενιαίου συλλογικού συμφέροντος των Βορείων Σποράδων. Στην συνάντηση που έγινε στη Σκύρο την Κυριακή 11 Νοεμβρίου, συμμετείχαν από κάθε νησί εκπρόσωποι της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης, εκπρόσωποι των Πολιτιστικών Φορέων, εκπρόσωποι των Λιμενικών Ταμείων, εκπρόσωποι των Ξενοδόχων και των Επαγγελματιών και εκπρόσωποι των μειοψηφιών των Δημοτικών Συμβουλίων. Συμμετείχε επίσης ο Αντιπρόεδρος της Σκύρου Ναυτικής Εταιρείας. Παρών ήταν ο Πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Εύβοιας κ. Παναγιώτης Σίμωσης και ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Νίκος Στουπής.
Στη συνάντηση, δημιουργήθηκαν τρία τραπέζια διαλόγου και εργασίας.
1)Τραπέζι για την θαλάσσια και από αέρα συγκοινωνία αλλά και την διασύνδεση
Με την παρουσία των Δημάρχων έγινε εποικοδομητική συζήτηση και διατυπώθηκαν προτάσεις για την θαλάσσια διασύνδεση των νησιών μεταξύ τους, την αξιοποίηση των δύο αεροδρομίων Σκύρου - Σκιάθου, την σύνδεσή τους με τις υπαρκτές πύλες της Ηπειρωτικής Ελλάδας (Κύμη – Βόλος – Αγ. Κωνσταντίνος) αλλά και νέες, π.χ. Θεσσαλονίκη.
2) Τραπέζι Τουριστικής Ανάπτυξης
Συζητήθηκαν τα θέματα τουριστικής ανάπτυξης των νησιών, των συνεργασιών που πρέπει να γίνουν, ώστε να παρουσιαστούν ως ενιαίος πόλος τουριστικού προϊόντος. Την λήψη πρωτοβουλιών για την σταθεροποίηση και αύξηση του ρεύματος εσωτερικού τουρισμού και την παράλληλη ανάπτυξη και ωρίμανση των δυνατοτήτων αύξησης του εξωτερικού τουριστικού προϊόντος.
3)Τραπέζι Πολιτισμού
Με σεβασμό στις ιδιαιτερότητες κάθε τόπου καταγράφηκαν τα κοινά στοιχεία της Σποραδίτικης παράδοσης και κουλτούρας, κατατέθηκαν ιδέες για συνεργασία και κυρίως ιδέες και απόψεις για την ανάδειξη της κοινής πολιτιστικής και ιστορικής κληρονομιάς.
Στο τέλος των συζητήσεων για κάθε ενότητα επιλέχθηκαν επιτροπές που θα επεξεργαστούν τις προτάσεις, θα επεξεργαστούν βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα σχέδια και θα προετοιμάσουν μια νέα συνάντηση, όπου θα ληφθούν ο πρώτος κύκλος αποφάσεων μέχρι 31-12-2012

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…