Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΣΙΜΕΝΤΑΔΙΚΟ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ



Το κλείσιμο του Τσιμεντάδικου στην Χαλκίδα είτε είναι αποτέλεσμα  της κρίσης στην αγορά τσιμέντου είτε αποτέλεσμα εκβιασμού της πολυεθνικής  LAFARGE σε βάρος των εργαζομένων αλλά και της Πολιτείας, που μάλλον το δεύτερο ισχύει περισσότερο, αποτελεί καίριο κτύπημα στην ευβοϊκή οικονομία και στην τοπική κοινωνία. Παρά την συρρίκνωση της παραγωγής και των θέσεων απασχόλησης το Τσιμεντάδικο αποτελούσε ακόμη κρίσιμο μέγεθος για την βιομηχανική παραγωγή στον Νομό της Εύβοιας και ειδικότερα για την περιοχή της Χαλκίδας.
Το πρόβλημα του Τσιμεντάδικου έτσι όπως τέθηκε τόσο με την ανακοίνωση της εταιρίας όσο και με όσα κρύβονται πίσω από αυτή αποκτά ευρύτερο περιεχόμενο. Δεν αφορά μόνο την απώλεια των θέσεων εργασίας και την αύξηση της ανεργίας καθώς και την συνακόλουθη ζημιά στην τοπική οικονομία. Έχει να κάνει με την κρυφή ατζέντα της διαπλοκής με τους θεσμούς της Πολιτείας, κεντρικής και αποκεντρωμένης που αδειοδοτούν  και αποδέχονται χρήσεις ή λειτουργίες που θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα ζωής και εργασίας των εργαζομένων και των περιοίκων, δεδομένου ότι βρίσκεται στον ιστό της πόλης. Έχει να κάνει με τη διαπλοκή των οργάνων, πολιτικών και υπηρεσιακών και άλλων που σιγοντάρουν με πράξεις, παραλήψεις, σιωπές ή δήθεν διαμαρτυρίες τα σχέδια της  LAFARGE σχέδια που δεν αναφέρονται ασφαλώς στο κέρδος αλλά στην ασυδοσία, τη λεηλασία και την χειραγώγηση.
Η στάση λοιπόν όλων των παραγόντων, πολιτικών, διοικητικών, συνδικαλιστικών πρέπει, πέρα από αγωνιστική και διεκδικητική, να είναι καθαρή και να εκφράζεται στο φως της ημέρας. Έτσι η απόφαση των εργαζομένων να επιδιώξουν την παρουσία των πολιτικών παραγόντων της Εύβοιας και της Περιφέρειας στον διάλογο με την  LAFARGE έχει νόημα και θα έχει αποτέλεσμα εάν προσλάβει τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Η δε κοινωνία και οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν τα μάτια ανοικτά και την διάθεση αγωνιστική εντάσσοντας τη διεκδίκηση σε ένα ευρύτερο πλαίσιο στόχων: Η μάχη να γίνεται με την προοπτική της ανατροπής και της ανάτασης και όχι της οπισθοφυλακής. Γιατί εάν εκλάβουμε την εκδοχή του εκβιασμού ως το κίνητρο της πολυεθνικής ποιος εγγυάται ότι μετά την ενδεχόμενη αποδοχή του η τοπική κοινωνία και το τόπος μας δεν θα βρεθούν σε χειρότερη μοίρα; Συνεπώς στόχος πρέπει να είναι η ένταξη των ΤΣΙΜΕΝΤΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ   στην παραγωγή  και η ισχυροποίηση της τοπικής κοινωνίας και των εργαζομένων με σχέδιο και προοπτική έτσι ώστε να ανατρέπονται μελλοντικές ανάλογες επιλογές της εργοδοσίας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…