Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ: ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΑΥΣΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΤΗΣ ΑΓΕΤ-ΗΡΑΚΛΗΣ ΣΤΗΝ ΑΥΛΙΔΑ



                                                              Ερώτηση
Προς τους κ.κ. Υπουργούς Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
- Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων

Θέμα: Απαράδεκτη η απόφαση παύσης λειτουργίας του εργοστασίου της ΑΓΕΤ – ΗΡΑΚΛΗΣ στην Αυλίδα.

Η πολυεθνική  LAFAGRE  (μητρική της τσιμεντοβιομηχανίας ΑΓΕΤ – ΗΡΑΚΛΗΣ) αποφάσισε, ανήμερα της Εθνικής Επετείου, να δείξει για άλλη μια φορά τα «φιλελληνικά» της σχέδια για την συμμετοχή της στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Η διοίκηση της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ ανακοίνωσε την οριστική παύση λειτουργίας της - ιστορικής για το νομό Εύβοιας και το κλάδο τσιμέντου στη χώρα - μονάδας παραγωγής που βρίσκεται στο Μικρό Βαθύ Αυλίδας, οδηγώντας 236 εργαζόμενους  να αντιμετωπίσουν το φάσμα της ανεργίας για άλλη μια φορά. Η διοίκηση της εταιρείας διαβεβαιώνει αφενός για την καταβολή των αποζημιώσεων τους, ενώ υπαινίσσεται και τις προσπάθειες της για την μετακίνηση κάποιων στα άλλα δύο εργοστάσιά της καθώς και για την χορήγηση επιπλέον μισθών, ενώ ήδη έχει καλέσει τους εκπροσώπους των εργαζομένων του εργοστασίου σε διαβούλευση ως προς την διακοπή των συμβάσεων εργασίας.
Σημειώνουμε ότι η παραγωγική δραστηριότητα βρίσκεται σε αδράνεια από τον Ιούλιο του 2011 και ότι από τις αρχές του 2000 το εργοστάσιο έκλεινε συχνά με πρωτοβουλία της διοίκησης και αφού είχαν προηγηθεί απεργιακές και άλλης μορφής κινητοποιήσεις, καθώς η εργοδοσία κάθε φορά προσπαθούσε να επιβάλλει αντεργατικά μέτρα.
Το νέο λουκέτο έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη κρίκο στην αλυσίδα αποβιομηχάνισης της ευρύτερης περιοχής, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει  χτυπηθεί  από το κλείσιμο παραγωγικών επιχειρήσεων όπως η NEOSET, η SATO, η ΣΕΛΜΑΝ κ.α., αφήνοντας χωρίς δουλεια πολλές εκατοντάδες εργαζόμενους.
Με βάση τα παραπάνω:
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
•  Έχουν βάση οι καταγγελίες του σωματείου των εργαζομένων ότι ο πολυεθνικός όμιλος Lafarge, λειτουργώντας σαν καρτέλ, αρνείται να αυξήσει τις εξαγωγές του από τη χώρα μας – την ίδια μάλιστα στιγμή που αυξάνονται οι εισαγωγές τούρκικου και βουλγάρικου τσιμέντου – προκειμένου να διατηρεί υψηλές τις τιμές των προϊόντων του στις αγορές του εξωτερικού;
•  Ισχύει ή όχι το γεγονός ότι μέρος της παραγωγής τσιμέντου από το εργοστάσιο του Βόλου μέχρι και πρότινος επεξεργαζόταν από το τσιμεντάδικο της Χαλκίδας για να υποστεί βελτιστοποίηση, διότι υπάρχει εγκατεστημένος υπερσύγχρονος εξοπλισμός ποιοτικής επεξεργασίας αλλά και ενσάκισης μόνο στο εργοστάσιο της Χαλκίδας;
•    Είναι ανυπόστατες οι από πολλές πλευρές προερχόμενες «φήμες» ότι η αιφνίδια και εκβιαστική διαδικασία κλεισίματος της μονάδας ουσιαστικά αποτελεί εκ μέρους της Διοίκησης του Ομίλου μοχλό πίεσης ώστε να μεθοδευτεί η αποδοχή της «αξιοποίησης» των εγκαταστάσεών του στη Χαλκίδα «για άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες» και δη για την καύση RDF;
•   Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να προβεί η κυβέρνηση προκειμένου να συνεχισθεί η παραγωγική λειτουργία της επιχείρησης;
•   Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν για την διασφάλιση των υπαρχόντων θέσεων εργασίας;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Σταθάς Γιάννης
Αποστόλου Βαγγέλης
Στρατούλης Δημήτρης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το νέο λιμάνι στη Χαλκίδα θα δώσει και πάλι ζωή στην Εύβοια

 Αναδημοσίευση από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μηνάς Τσαμόπουλος Δικαίωμα στην ελπίδα έχει πλέον η Εύβοια, εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα. Το νησί που δεσπόζει στο Αιγαίο ελέγχοντας τα θαλάσσια περάσματα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο παλεύει με τους «δαίμονές» του τόσα χρόνια αφού έχει ένα αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Είναι ο πρώτος νομός στην Ευρώπη σε άνεργους νέους. Μία γεωγραφική περιοχή που την τετραετία 1985-1989 είχε το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα στη Γηραιά  Ήπειρο, καταδικάστηκε στη συνέχεια σε βιομηχανικό μαρασμό, με τα λουκέτα που μπήκαν στα εργοστάσια, αφήνοντας στον δρόμο χιλιάδες εργαζόμενους που κατέχουν μοναδική τεχνογνωσία. Η οικονομική ξαστεριά για την Εύβοια έρχεται από τη θάλασσα, με μοχλό ανάπτυξης τον Οργανισμό Λιμένων Νήσου Εύβοιας (ΟΛΝΕ)  ο οποίος προήλθε από τη συνένωση 10 Λιμενικών ταμείων  και στις 30 Ιουνίου συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με μετόχους το υπουργείο Οικονομίας, Υπο…

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Συζήτηση με τον Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Νίκο Τράκο 
Η ανάπτυξης της ανατολικής πλευράς της Εύβοιας καταμεσίς στο Αιγαίο και στην γειτονιά της μητροπολιτικής Αττικής αποτελεί μία κρίσιμη πτυχής της γενικής αλλά ανεύρετης έως τώρα ευβοϊκής ανάπτυξης. Το ιστολόγιο αυτό, το "ΕΥΒΟΙΑ 2020" ανοίγει το διάλογο συζητώντας με δύο έμπειρους επιστήμονες που διακρίνονται για τη δημιουργική τους σκέψη και το πλούσιο μελετητικό έργο τους, τον Αρχιτέκτονα- Χωροτάκτη κ. Λίνο Τριανταφυλλίδη και τον Συγκοινωνιολόγο- Πολιτικό Μηχανικό κ. Νίκο Τράκο. Η Εύβοια περιμένει το τρένο της …. από την εποχή του Τρικούπη Η Ανατολική Εύβοια παραμένει απομονωμένη, εγκαταλελειμμένη και αναξιοποίητη. Η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού άξονα που να συνδέει τη Χαλκίδα με το λιμάνι της Κύμης, την δυτική με την ανατολική πλευρά του νησιού  είναι ένα αίτημα που «εκκρεμεί» από την εποχή του Τρικούπη.

Η πρόταση και το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, πέρασαν στην ιστορία. Τότε υπήρχε το κίνητρο της αξιοποίησης του χ…

Η πρόταση του Β2 Σταδίου του ΣΧΟΟΑΠ ΑΥΛΩΝΟΣ.

 Αναγκαία η ενημέρωση και η συμμετοχή πολιτών και φορέων.

Στην φάση της διαβούλευσης έχει τεθεί -έστω τυπικά-  εδώ και πολλές εβδομάδες η πρόταση της Β2 Φάσης της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ Αυλώνος. Πρόκειται για την τελική φάση της εκπόνησης του Σχεδίου Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης του πρώην Δήμου Αυλώνος και νυν Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Κύμης Αλιβερίου. Με άλλα λόγια πρόκειται για το χωροταξικό σχέδιο  που καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής του πρώην Δήμου Αυλώνος. Πρόκειται για μία σημαντική προγραμματική διαδικασία η οποία ολοκληρώνεται μετά από την φάση αυτή, με την έγκρισή του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Οι δύο προηγούμενες φάσεις πέρασαν από τυπικές και μάλλον «ανεμικές» διαβουλεύσεις, ειδικά η πρώτη, η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στην οποία το μεν κείμενο έβριθε λαθών και παραλείψεων η δε δημόσια διαβούλευση σε επίπεδο Δήμου υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Στην δεύτερη φάση τα πράγ…